حرکت ترامپ برای رد صلاحیت قاضی در پرونده پولی که ستاره فیلم های پورن است

توسط رویترز: دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا به دنبال رد صلاحیت قاضی ایالت نیویورک است که بر پرونده جنایی علیه او که ناشی از پرداخت پول به یک ستاره پورن است، نظارت می کند.

در طرحی که روز جمعه علنی شد، وکلای ترامپ استدلال کردند که خوان مرچان، قاضی ایالت نیویورک در منهتن، به دلیل کار دخترش در یک شرکت مشاوره که برای دموکرات‌ها کار می‌کند، دچار اختلاف شده است. در این پیشنهاد همچنین اشاره شد که قاضی یکی از مدیران سابق سازمان ترامپ را تشویق به همکاری در یک پرونده قبلی کرد و آن را یک سوگیری از پیش طراحی شده علیه ترامپ خواند.

وکلای ترامپ همچنین از قاضی خواستند تا در مورد 35 دلار کمک های سیاسی در سال 2020 توضیح دهد. سوابق فدرال نشان می دهد که مرچان 35 دلار به گروه دموکرات ActBlue کمک کرده است که این پول برای کمپین بایدن و دو گروه مترقی در نظر گرفته شده است.

وکلای ترامپ با توجه به سوالاتی در مورد بی طرفی وی در این پرونده نوشتند: “عزت نمی تواند ریاست این پرونده را بر عهده بگیرد.”

بخوانید | اولین رئیس جمهور سابق ایالات متحده که به اتهام جنایتکارانه متهم شد، دونالد ترامپ به دلیل خنثی کردن پول متهم شد

این اقدام جدیدترین مانور حقوقی ترامپ برای جلوگیری از نظارت مرچن بر این پرونده است. ماه گذشته ترامپ خواستار انتقال این پرونده به دادگاه فدرال شد. پیش از تصمیم گیری در دادگاه ایالتی رسیدگی می شود.

ترامپ ممکن است برای رد صلاحیت مرچن با یک صعود دشوار روبرو شود، زیرا خود قاضی باید تصمیم بگیرد. سازمان ترامپ در وادار کردن او به کناره گیری در پرونده تقلب مالیاتی موفق نبود.

اما قوانین رفتار قضایی نیویورک، مشارکت های سیاسی را ممنوع می کند. رابرت تمبکجیان، مدیر کمیسیون ایالتی رفتار قضایی، از اظهار نظر در مورد اینکه آیا کمک های مالی 35 دلاری قاضی می تواند مشمول تحقیق شود، خودداری کرد.

ترامپ به 34 فقره جعل سوابق تجاری برای پنهان کردن پرداخت 130000 دلاری به استورمی دانیلز ستاره فیلم های پورن قبل از انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 متهم شده است. دنیلز، که نام اصلی او استفانی کلیفورد است، می‌گوید که با ترامپ رابطه جنسی داشته است، اما او آن را رد می‌کند. او اعتراف به بی گناهی کرده است. دادگاه قرار است در ماه مارس آغاز شود.

بخوانید | دونالد ترامپ ابتدا برای یک رئیس‌جمهور سابق ایالات متحده به دلیل خنثی کردن پول متهم شد

سخنگوی دادستان منطقه منهتن گفت که دفتر در اسناد دادگاه پاسخ خواهد داد.

لوسیان چالفن، سخنگوی دادگاه نیویورک، از اظهار نظر از طرف مرچن خودداری کرد.

لورن، دختر مرچن، شریک و رئیس کمپین‌های معتبر است که مشتریانش شامل عوامل مترقی و مقامات دموکرات هستند و می‌خواهند از تصمیم‌های این پرونده بهره‌مند شوند. این شرکت به درخواست برای اظهار نظر پاسخ نداد.

وکلای ترامپ می گویند قاضی از آلن وایسلبرگ، مدیر مالی سابق سازمان ترامپ برای همکاری در جریان مذاکرات اقرار در پرونده تقلب مالیاتی سال گذشته علیه او و شرکت، خواسته است. در پرونده، آنها می گویند قاضی به وایسلبرگ گفته است که حتی در صورت اعتراف به گناه، حداقل به یک تا سه سال زندان محکوم خواهد شد، مگر اینکه علیه ترامپ و منافع او همکاری کند.

ویسلبرگ سال گذشته در پرونده کلاهبرداری مالیاتی اعتراف کرد و برای پیگرد قانونی شهادت داد، اما علیه خود ترامپ که در آن پرونده متهم نشده بود، همکاری نکرد. او به پنج ماه حبس محکوم شد.

سازمان ترامپ به تقلب مالیاتی مجرم شناخته شد و 1.6 میلیون دلار جریمه شد.

بخوانید | یک ستاره پورن و پرونده پولی خاموش: بعد از آن دونالد ترامپ چه خواهد شد؟