حمله روسیه به باخموت تشدید می شود، اوکراین پس از افشای اطلاعات در مورد ضد حمله تجدید نظر می کند

روسیه به حمله به شهر تحت محاصره باخموت در شرق منطقه دونتسک ادامه می دهد. در همین حال، گزارشی حاکی از آن است که اوکراین پس از افشای اسناد آمریکا در حال تجدید نظر در استراتژی ضد تهاجمی خود است.

میز جهانی هند امروز

دهلی نو،به روز شده: 11 آوریل 2023 ساعت 12:17 IST

حمله روسیه به باخموت تشدید می شود، اوکراین پس از افشای اطلاعات در مورد ضد حمله تجدید نظر می کند

یک افسر پلیس بقایای یک موشک روسی را که به یک منطقه مسکونی در اوکراین اصابت کرد، بازرسی می کند. (عکس رویترز)

توسط میز جهانی هند امروز: حمله روسیه به منطقه دونتسک اوکراین روز دوشنبه با حملات هوایی در اطراف باخموت محاصره شده و سایر شهرهای اطراف آن تشدید شد. در همین حال، در پی افشای اسناد طبقه بندی شده ایالات متحدهسی ان ان گزارش داد که اوکراین مجبور است قبل از حمله متقابل مورد انتظار خود، برخی از برنامه های نظامی خود را اصلاح کند.

حمله به جبهه شرقی

برای ماه ها، باخموت در شرق منطقه دونتسک بزرگترین میدان جنگ بوده است. دنیس پوشیلین، رئیس بخش تحت کنترل مسکو از دونتسک، گفت که نیروهای روسی اکنون 75 درصد از شهر را در اختیار دارند.

همچنین بخوانید | از جنگ اوکراین گرفته تا جاسوسی از متحدان خاورمیانه، آنچه اسناد بسیار طبقه بندی شده آمریکا فاش می شود

سرهنگ ژنرال الکساندر سیرسکی، فرمانده نیروی زمینی اوکراین، گفت که روسیه در حال تغییر به “تاکتیک های به اصطلاح زمین سوخته از سوریه» برای مقابله با باخموت. وی گفت که نیروهای روسی با حملات هوایی و آتش توپخانه ساختمان ها و مواضع را تخریب می کنند.

به جز باخموت، روسیه شهر آودیوکا را نیز هدف قرار داده است. پاولو کیریلنکو، فرماندار منطقه دونتسک، گفت روس ها شهر را به یک “ویران کامل” تبدیل کردند. حمله هوایی روسیه روز دوشنبه یک ساختمان چند طبقه را ویران کرد.

پاولو گفت که در حال حاضر حدود 1800 نفر در آودیوکا هستند.

چاسیو یار، اولین شهر بزرگ در غرب باخموت نیز با خشم توپخانه روسیه مواجه شد و مردم محلی دیگر به صدای انفجارها واکنشی نشان ندادند.

همچنین بخوانید | نادرست، تغییر یافته: کره جنوبی پس از افشای اسناد آمریکا، اتهام جاسوسی را رد می کند

نشتی که برای اوکراین مشکل ایجاد می کند

در بحبوحه نبرد شدید، سی ان ان گزارش داد که اوکراین به دلیل افشای ده ها سند محرمانه مجبور به اصلاح برخی از برنامه های نظامی قبل از حمله متقابل مورد انتظار خود شد. اسناد منتشر شده در رسانه های اجتماعی همه چیز را از حمایت ایالات متحده از پدافند هوایی اوکراین گرفته تا آژانس جاسوسی موساد اسرائیل را پوشش می دهد.

مقامات ایالات متحده در تلاش برای شناسایی منبع افشای اطلاعات و بررسی نحوه اشتراک گذاری اسرار داخلی هستند.

میخائیلو پودولیاک، دستیار رئیس جمهور اوکراین، در صحبت درباره افشای اطلاعات، به رویترز گفت که برنامه های استراتژیک کیف بدون تغییر باقی مانده است، اما تاکتیک های خاص همیشه در معرض تغییر هستند. این خبرگزاری همچنین با الکسی دانیلوف، دبیر شورای امنیت ملی و دفاع صحبت کرد که گفت دایره افرادی که اطلاعات دارند “بسیار محدود شده است”.

در همین حال، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین از اظهار نظر درباره افشای اطلاعات خودداری کرد، اما گفت: “در واقع این تمایل وجود دارد که همیشه همه چیز را به گردن روسیه بیاندازیم. این به طور کلی یک بیماری است.”

همچنین بخوانید | اوکراین می گوید نیروهای روسی از تاکتیک های «زمین سوخته» در نبرد باخموت استفاده می کنند