دادگاه اسپانیا حکم می کند که هیچ مدرکی دال بر ضربه خوردن برقکار اخراج شده به دلیل مصرف الکل وجود ندارد

توسط میز جهانی هند امروز: دادگاه اسپانیا حکم داد که یک برقکار که توسط یک شرکت به دلیل نوشیدن بیش از سه لیتر آبجو در یک روز کاری اخراج شده بود، نباید از وظایفش معاف می شد. دادگاه مشاهده کرد که ثابت نشده است که مصرف الکل او ممکن است او را “مست” کند یا کارش را به درستی انجام ندهد.

دادگاه عالی، واقع در مورسیا در جنوب شرقی اسپانیا، به شرکت برق دستور داد تا برقکار اخراج شده را بازگرداند یا 47000 یورو (تقریباً 42.55 میلیون روپیه) غرامت بپردازد. طبق گزارش گاردین، این شرکت حکم داد که شرکت زمینه کافی برای اخراج کارگر را فراهم نکرده است و نتوانسته تاثیر شرایط آب و هوای گرم مورسیا را که می‌توانست بر عادات نوشیدنی این مرد داشته باشد، بررسی کند.

همچنین بخوانید | Chhattisgarh HC درخواست طلاق مرد را به دلیل اعتیاد همسرش به الکل تأیید کرد، گوتکا

این کارگر در سپتامبر 2021 پس از اینکه یک کارآگاه خصوصی استخدام شده توسط شرکت او را برای چند روز در ژوئیه همان سال تعقیب کرد، اخراج شد. او 27 سال با این شرکت کار کرده بود.

در تاریخ 5 ژوئیه 2021، طبق نامه اخراج وی، این مرد و یکی از همکارانش در حال توقف برای نوشیدن نوشیدنی در یک بار در صبح دیده شدند. در زمان عرضه، این دو نفر چهار قوطی آبجو سان میگل، یک بطری لیتر آبجو Estrella de Levante، یک قرص نان و مقداری غذا خریدند. در همان بعدازظهر، برقکار در حال نوشیدن یک قوطی آبجو مشاهده شد. در غروب، مرد دوباره در حال نوشیدن یک قوطی آبجو دیده شد. سپس به دفتر بازگشت و وانت را همانجا رها کرد.

این مرد و دو همکارش پس از دو هفته، در حال بلعیدن در مجموع هفت لیتر آبجو بین نیمه صبح تا پایان ناهار دیده شدند. بعداً در همان روز، او را در حال نوشیدن دو قوطی 330 میلی‌لیتری هاینکن و یک قوطی آبجو قبل از بازگشت به دفتر دیدند. پس از شش روز، برقکار در حال نوشیدن یک بطری 330 میلی‌لیتری آبجو قبل از استراحت ناهار و بعداً سه لیوان شراب قرمز همراه با غذا مشاهده شد. او همچنین یک شات براندی تفاله‌ای را قورت داد.

جالب اینجاست که کارآگاه خصوصی به مشروبات الکلی بودن این مشروبات و اینکه آیا این مرد پس از مصرف مشروبات الکلی در حالت مستی بوده است، اشاره ای نکرده است.

به گزارش گاردین، بر اساس این نامه، این برقکار به دلیل «مصرف مکرر و بیش از حد الکل در طول روز کاری که سلامت جسمانی او و همکارانش را به خطر انداخته بود» از وظایف خود برکنار شد.

همچنین بخوانید | دادگاه عالی دهلی میزان مشروباتی که یک فرد می تواند در خانه ذخیره کند را فاش می کند

دادگاه عالی مورسیا اقدامات شرکت برای اخراج این مرد را رد کرد.

در قضاوت خود گفت: «کارآگاه خصوصی در هیچ زمانی به نشانه‌های بی‌اشتهایی یا کلافگی در هنگام راه رفتن اشاره نکرد.»

دادگاه حکم داد: «هیچ مدرکی – مستند، کارشناس یا شاهد – وجود ندارد که به صراحت نشان دهد که این مرد تحت تأثیر الکل بوده و مست، مست یا مست بوده است».

این گزارش می‌افزاید: «نه ثابت شده است، حتی به صورت مقطعی، که توانایی‌های جسمی و ذهنی او در حین انجام وظایفش به عنوان برق‌کار کاهش یا کاهش یافته است، و نه اینکه هنگام رانندگی با وانت شرکت در پایان روز کاری مانعی برای او ایجاد شده است».

همچنین بخوانید | دیوان عالی از مرکز می‌خواهد که برای سربازان وابسته به الکل «استثنا» قائل شود