دادگاه عالی ایالات متحده از قانون کالیفرنیا برای فضای بیشتر برای خوک ها حمایت می کند، تولیدکنندگان گوشت خوک و بیکن را گرانتر پیش بینی می کنند

توسط آسوشیتدپرس: دادگاه عالی روز پنجشنبه از قانون ظلم به حیوانات در کالیفرنیا حمایت کرد که به فضای بیشتری برای پرورش خوک نیاز دارد، حکمی که صنعت گوشت خوک می گوید که منجر به هزینه های بالاتر در سراسر کشور برای گوشت خوک و بیکن خواهد شد.

قاضی نیل گورسوچ در اظهار نظری برای دادگاه نوشت: «در حالی که قانون اساسی به بسیاری از مسائل مهم پرداخته است، نوع گوشت خوک که تاجران کالیفرنیا ممکن است بفروشند در آن فهرست نیست.

گروه‌های صنعتی گفته‌اند که این قانون به معنای تغییرات گران‌قیمت در صنعت است، حتی اگر اکثر مزارع پرورش خوک در کالیفرنیا، پرجمعیت‌ترین ایالت کشور، نیستند، بلکه در غرب میانه و کارولینای شمالی هستند.

اکثریت دادگاه عالی موافقت کردند که دادگاه‌های پایین‌تر به درستی اعتراض تولیدکنندگان گوشت خوک به قانون را رد کرده‌اند. هر دو قاضی لیبرال و محافظه کار بخشی از اکثریت بودند، اگرچه در استدلال خود متحد نبودند.

گورسوش گفت که تولیدکنندگان گوشت خوک که قانون را به چالش می‌کشند از قضات می‌خواهند «دو محدودیت قانون اساسی جدید و تهاجمی‌تر در مورد توانایی دولت‌ها برای تنظیم کالاهای فروخته شده در مرزهای خود ایجاد کنند». قضات رد شدند.

چهار قاضی پرونده را برای ادامه در دادگاه های بدوی باز می فرستادند. جان رابرتز، قاضی ارشد، ساموئل آلیتو و برت کاوانا، قاضی محافظه‌کار و کنتانجی براون جکسون، قاضی لیبرال، در این دیدگاه به او پیوستند.

همچنین بخوانید | مجمع کالیفرنیا قطعنامه‌ای را تصویب کرد که در آن از کنگره آمریکا می‌خواهد شورش‌های سال ۱۹۸۴ ضد سیک‌ها را به عنوان «نسل‌کشی» به رسمیت بشناسد.

در جریان بحث در مورد پرونده در ماه اکتبر، قضات لیبرال و محافظه کار بر دامنه بالقوه پرونده تأکید کردند. برخی نگران بودند که آیا روشن کردن قانون حیوان آزاری به قانونگذاران ایالتی مجوزی برای تصویب قوانینی می دهد که اقداماتی را که آنها را مورد قبول نیستند، مانند قانونی که می گوید اگر کارگرانی که آن را تولید کرده اند واکسینه نشده باشند یا در این ایالت نباشند، نمی تواند در ایالت فروخته شود. کشور به صورت قانونی آنها همچنین نگران عکس این موضوع بودند: اگر قانون کالیفرنیا مجاز نباشد، چند قانون ایالتی زیر سوال می رود؟

راب بونتا، دادستان کل کالیفرنیا در بیانیه ای گفت که این حکم “نقش مهم ایالت ها را در تنظیم کالاهای فروخته شده در داخل مرزهایشان تایید می کند” و این “به این معنی است که کالیفرنیا می تواند به جای محدودیت شدید، استانداردهای انسانی و عقلانی را حفظ کند.” توسط برخی از تولیدکنندگان گوشت خوک.”

پرونده موجود در دادگاه مربوط به پیشنهاد 12 کالیفرنیا بود که رای دهندگان در سال 2018 آن را تصویب کردند. این ماده گفت که گوشت خوک فروخته شده در این ایالت باید از خوک هایی تهیه شود که مادران آنها با حداقل 24 فوت مربع فضا بزرگ شده اند، با قابلیت دراز کشیدن و چرخاندن. دور و بر. این “جعبه های حاملگی” محصور را رد می کند، محفظه های فلزی که در صنعت گوشت خوک رایج هستند.

فدراسیون اداره مزرعه آمریکا و شورای ملی تولیدکنندگان گوشت خوک مستقر در آیووا شکایت کردند. آنها گفتند در حالی که کالیفرنیایی ها 13 درصد از گوشت خوک خورده شده در ایالات متحده را مصرف می کنند، تقریباً 100 درصد آن از گرازهایی است که در خارج از ایالت از جمله در آیووا، مینه سوتا، ایلینوی، ایندیانا و کارولینای شمالی پرورش یافته اند. در همین حال، اکثریت قریب به اتفاق خروس‌ها تحت شرایطی پرورش داده نمی‌شوند که استانداردهای پیشنهاد 12 را برآورده کند.

اسکات هیز، رئیس شورای ملی تولیدکنندگان گوشت خوک در بیانیه ای پس از این حکم گفت که این گروه از نظر دادگاه “بسیار ناامید” است. او نوشت: «اجازه دادن بیش از حد دولت، قیمت‌ها را برای مصرف‌کنندگان افزایش می‌دهد و مزارع کوچک را از تجارت خارج می‌کند و منجر به ادغام بیشتر می‌شود».

همچنین بخوانید | قبل و بعد: طوفان های کالیفرنیا مخازن خشک شده را پر می کند، به خشکسالی 3 ساله پایان می دهد | در عکس ها

دولت بایدن از قضات خواسته بود که در کنار تولیدکنندگان گوشت خوک قرار گیرند و در پرونده های کتبی به دادگاه گفته بود که پیشنهاد 12 «تغییر عمده فروشی در نحوه پرورش و بازاریابی گوشت خوک در این کشور» خواهد بود و «آچار بزرگی را به داخل انداخته است». بازار گوشت خوک کشور

تولیدکنندگان گوشت خوک استدلال کردند که 72 درصد از کشاورزان از قلم‌های انفرادی برای خروس‌ها استفاده می‌کنند که به آنها اجازه چرخیدن نمی‌دهد و حتی کشاورزانی که خروس‌ها را در آغل‌های گروه بزرگ‌تر نگهداری می‌کنند، فضای مورد نیاز کالیفرنیا را فراهم نمی‌کنند.

آنها همچنین می گویند که نحوه عملکرد بازار گوشت خوک، با برش های گوشت از تولیدکنندگان مختلف که قبل از فروش ترکیب می شوند، به احتمال زیاد تمام گوشت خوک باید استانداردهای کالیفرنیا را رعایت کند، صرف نظر از اینکه کجا فروخته می شود. آنها گفتند که پیروی از پیشنهاد 12 می تواند 290 تا 350 میلیون دلار برای صنعت هزینه داشته باشد.

گروه های حقوق حیوانات این تصمیم را تشویق کردند.

رئیس انجمن بشردوستانه: «خوشحالیم که دیوان عالی پیشنهاد شماره 12 کالیفرنیا – قوی‌ترین قانون رفاه حیوانات مزرعه کشور – را تأیید کرد و به صراحت اعلام کرد که جلوگیری از ظلم به حیوانات و حفاظت از سلامت عمومی وظایف اصلی دولت‌های ایالتی ما است. ایالات متحده، کیتی بلاک، در بیانیه ای نوشت. این سازمان از پیشنهاد 12 حمایت کرده بود و در این پرونده مشارکت داشت.