دانش آموز کره جنوبی آثار هنری موز را می بلعد. در اینجا دلیل آن است

توسط میز جهانی هند امروز: عده ای هستند که با دیدن یک داکت موزی که به دیوار چسبانده شده است، مسحور خواهند شد، که شکل منحصر به فردی از آثار هنری محسوب می شود. اما برای دیگران، این فقط یک میان وعده سالم و خوشمزه است.

یک دانش آموز کره جنوبی هنگام انتخاب گزینه دوم تماشاگران موزه ای در سئول را حیرت زده کرد و موز را که با نوار چسب به دیوار چسبانده شده بود مصرف کرد و اثر هنری هنرمند ایتالیایی Maurizio Cattelan را شکل داد. دلیل؟ او گرسنه بود.

این حادثه در موزه هنر لیوم در سئول رخ داد، جایی که آثار هنری کاتلان در آن به نمایش درآمد. دانش آموز به نام Noh Huyn-soo، با کندن نوار چسب، موز را از دیوار جدا کرد، میوه را خورد و پوست آن را دوباره روی دیوار گذاشت و دوباره آن را با همان نوار چسباند. با لبخند رضایتی بر لب رفت. پوست موز پوست کنده با یک موز تازه جایگزین شد.

پوست موز پوست کنده پس از مصرف میوه توسط دانش آموز در موزه سئول. (اعتبار عکس: shwan.han/Instagram)

سخنگوی موزه به سی ان ان گفت: «دانشجو به مسئولان موزه گفت که چون گرسنه بود آن را خورده است.

تمام ماجرا توسط دوست نوه ضبط شده است که آن را در اینستاگرام منتشر کرده است.

موز بخشی از یک اثر هنری نصب شده به نام “کمدین” بود که در دسامبر 2019 به قیمت 120000 دلار در ساحل آرت بازل میامی فروخته شد. دو نسخه دیگر از این اثر نیز در این حراج فروخته شد.

سخنگوی موزه گفت: “این اتفاق ناگهانی رخ داد، بنابراین اقدام خاصی صورت نگرفت. هنرمند (Cattelan) از این حادثه مطلع شد اما او هیچ واکنشی نسبت به آن نداشت.”

همچنین بخوانید | یک موزه در بریتانیا مداد رنگی را به کودکان بازدیدکننده هدیه داد. آنها سپس مجسمه ای چند صد ساله را تخریب کردند

این اثر هنری بخشی از نمایشگاه انفرادی WE Cattelan است که تا 16 جولای در موزه سئول برپا است. موز هر دو تا سه روز یکبار تعویض می شود و برای فروش نیست.

اولین بار نیست که این اتفاق افتاد

در سال 2019، هنرمند پرفورمنس دیوید داتونا، موز نمایش داده شده در گالری Perrotin در Art Basel در میامی را برداشت و آن را خورد و تماشاگران را شوکه کرد. او از شیرین کاری خود دفاع کرد و گفت که این یک اجرای هنری است و نه یک اقدام خرابکارانه.

او همچنین ویدیویی از اقدام خود در اینستاگرام منتشر کرد و در زیر آن نوشت: “هنرمند گرسنه” اجرای هنری توسط من. من عاشق آثار هنری Maurizio Cattelan هستم و واقعاً عاشق این اینستالیشن هستم.

همچنین بخوانید | هند 15 مجسمه قاچاق را از موزه متروپولیتن نیویورک پس می گیرد