دختر هندو به دلیل امتناع از مرد مسلمان در بنگلادش هک شد

نوشته سیدالحسن خوکن: یک دختر هندو به نام موکتی بورمن (16 ساله) در راه بازگشت از مدرسه در بارهاتا اوپازیلا بنگلادش در منطقه شرقی نتراکونا مورد حمله هک قرار گرفت. خانواده ادعا کردند که این دختر به دلیل عدم پاسخ به خواستگاری یک مرد مسلمان به نام کوثر میا به قتل رسیده است. او دانش آموز کلاس 10 دبیرستان پرمناگار سالیپورا بود.

گفته می شود که میا روز سه شنبه در راه بازگشت از مدرسه موکتی را با چاقو زخمی کرد. او به سرعت به مجتمع بهداشتی Barhatta Upazila منتقل شد، جایی که پزشکان پس از درمان اولیه، او را به بیمارستان مدرن سادار Netrakona فرستادند. مرگ او پس از انتقال به بیمارستان کالج پزشکی Mymensingh اعلام شد.

همکلاسی های برمن گفتند که مدرسه را حدود ساعت 3:30 بعد از ظهر روز سه شنبه ترک کردند. پس از رسیدن به منطقه Chalipura، در حدود دو کیلومتری مدرسه خود، کوثر ظاهر شد و شروع به چاقو زدن به موکتی کرد، آنها گفتند که دویدند و شروع به فریاد زدن برای کمک کردند.

همچنین بخوانید | داکا با دمای 40.4 درجه سانتی‌گراد، گرم‌ترین روز در 58 سال اخیر را دارد، زیرا بنگلادش زیر موج گرما می‌پیچد.

مردم محلی برای نجات موکتی هجوم آوردند و او را به بیمارستان رساندند. مدیر لیسه پرمناگر چالیپورا، ابوالخیر آکند، گفت: «خانواده موکتی بسیار فقیر هستند. دختر آرام و باهوشی بود. این بسیار غم انگیز است. ما خواهان دستگیری سریع و مجازات متهم هستیم.»

برمن حوالی ساعت 5 بعد از ظهر روز سه شنبه در بیمارستان کالج پزشکی میمنسینگ درگذشت. متهم که اهل روستای مقتول است هنوز دستگیر نشده است.

لیتون بورمن، عموی موکتی، گفت که کوثر برای مدت طولانی خواهرزاده‌اش را در مسیر مدرسه و بازگشتش مورد آزار و اذیت قرار می‌داد. عمو افزود که خانواده کوثر در این مورد مطلع شدند.

خوکون کومار ساها، افسر پلیس برهاتا، گفت که پلیس در حال یورش به چندین مکان برای دستگیری متهم است.

همچنین بخوانید | بی خانمانی به امید: چگونه پروژه آشرایان رشد فراگیر بنگلادش را امکان پذیر می کند