در حالی که مک کارتی برای تایید حزب جمهوری خواه تلاش می کند، توافق محدودیت بدهی در مجلس نمایندگان تمام شود

توسط آسوشیتدپرس: تحت انتقاد محافظه کاران، کوین مک کارتی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، سه شنبه با عصبانیت کار کرد تا جمهوری خواهان را در مورد سقف بدهی و توافق بودجه ای که با رئیس جمهور جو بایدن مذاکره کرده بود بفروشد و موافقت به موقع را برای جلوگیری از نکول بالقوه فاجعه بار ایالات متحده به دست آورد.

رهبران جناح راست تندرو آزادی مجلس نمایندگان، این سازش را به این دلیل که به میزان قابل توجهی از کاهش هزینه‌های مورد نیاز آنها فاصله دارد، انتقاد کردند و متعهد شدند که تلاش کنند تصویب کنگره را متوقف کنند. یک جناح محافظه کار بسیار بزرگتر، کمیته مطالعات جمهوری خواهان، از اتخاذ موضع خودداری کرد. حتی محافظه‌کاران میانه‌روی درجه یک نیز مطمئن نبودند و مک‌کارتی را ناامیدانه در جستجوی آرا قرار دادند.

کمیته قوانین مجلس نمایندگان آمریکا روز سه‌شنبه با ۷ رای موافق در برابر ۶ رای به تصویب لایحه‌ای که با سقف بدهی فدرال مربوط می‌شود به مجلس نمایندگان رسید و دو جمهوری‌خواه به دموکرات‌ها برای مخالفت پیوستند.

انتظار می رود که مجلس نمایندگان روز چهارشنبه رای گیری کند.

بخوانید | بایدن می گوید که توافق سقف بدهی ایالات متحده آماده ارائه به کنگره است، زیرا پول نقد رو به اتمام است

در روزهای سختی که در پیش بود، رئیس مجلس به اضافه کاری رفت و قانونگذاران را برای پیتزا پشت درهای بسته در شامگاه سه شنبه در ساختمان کنگره جمع کرد، پس از اینکه علناً از همکاران شکاک جمهوری خواه خواست «ببینند که پیروزی ها کجاست». پیش از این، او در برنامه “فاکس و دوستان” گفت که “در این لایحه چیزی برای” دموکرات ها وجود ندارد – به سختی بیانیه مفیدی برای بایدن.

در یکی از تحولات اخیر، دفتر بودجه کنگره غیرحزبی اعلام کرد که محدودیت‌های مخارج در بسته کسری بودجه را به میزان 1.5 تریلیون دلار در طول دهه کاهش می‌دهد، که هدف اصلی جمهوری‌خواهانی است که تلاش می‌کنند بار بدهی را محدود کنند.

اما در تعجبی که می‌تواند حمایت جمهوری‌خواهان را بیشتر کاهش دهد، تلاش جمهوری‌خواهان برای تحمیل الزامات کاری بر آمریکایی‌های مسن‌تر دریافت کننده کوپن غذا منجر به افزایش هزینه‌ها به میزان 2.1 میلیارد دلار در طول دوره زمانی می‌شود. CBO گفت که این به این دلیل است که قرارداد نهایی جانبازان و افراد بی‌خانمان را معاف می‌کرد و تعداد کوپن‌های غذایی را حدود 78000 نفر در ماه افزایش می‌داد.

مک کارتی سوالات گذشته در مورد مخالفان رو به افزایش را مطرح کرد و گفت: “همه انتخاب می شوند” تا رای خود را داشته باشند.

بخوانید | جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا نسبت به رکود اقتصادی هشدار داد، مگر اینکه جمهوری خواهان از طرح سقف بدهی حمایت کنند

تصویب سریع هر دو مجلس نمایندگان و سنا تضمین می کند که چک های دولتی همچنان به دریافت کنندگان تامین اجتماعی، کهنه سربازان و دیگران می رسد و با اجازه دادن به خزانه داری برای ادامه پرداخت بدهی های ایالات متحده از تحولات مالی در سراسر جهان جلوگیری می کند.

این قرارداد همانطور که در لایحه 99 صفحه‌ای شرح داده شده است، هزینه‌ها را طی دو سال آینده محدود می‌کند، اما شامل تغییرات سیاست‌های زیست‌محیطی و افزایش الزامات کاری برای برخی از دریافت‌کنندگان مسن‌تر کمک‌های غذایی است که دموکرات‌ها به شدت با آن مخالف هستند.

کاخ سفید گفت، بایدن مستقیماً با قانونگذاران صحبت می کرد و بیش از 100 تماس انفرادی داشت. مقامات ارشد دولت به کاپیتول هیل می روند تا پیش از رای گیری برنامه ریزی شده روز چهارشنبه به طور خصوصی به دموکرات ها اطلاع دهند.

با توجه به اینکه انتظار می رود تعداد کمی از قانونگذاران به طور کامل راضی باشند، بایدن و مک کارتی روی جلب حمایت اکثریت از مرکز سیاسی حساب می کنند که در واشنگتن تقسیم شده نادر است، تا از نکول فدرال جلوگیری کنند. برای تصویب در مجلس 435 عضوی به 218 رأی نیاز است.

یکی از نشانه‌های این نارضایتی از سوی کمیته قوانین مجلس نمایندگان که معمولاً حزب‌گرا بودند، به پیشبرد لایحه به مجلس نمایندگان رای داد و دو جمهوری‌خواه به دموکرات‌ها برای مخالفت پیوستند.

بخوانید | آمریکا می خواهد بخشی از معجزه اقتصادی هند باشد: رسمی

رهبر دموکرات مجلس نمایندگان، حکیم جفریس، گفت که این به مک کارتی بستگی دارد که آرای حدود دو سوم اکثریت جمهوری خواهان را به دست آورد، که ممکن است رئیس مجلس نتواند به آن برسد. با این حال، جفریس گفت که دموکرات ها سهم خود را برای جلوگیری از شکست انجام خواهند داد.

جفریس گفت: «انتظار من این است که جمهوری خواهان مجلس به وعده خود عمل کنند و حداقل 150 رای را در رابطه با توافقی که خودشان در مورد آن مذاکره کردند، به دست آورند.» دموکرات‌ها مطمئن خواهند شد که کشور نکول نمی‌کند.»

مک کارتی نمی توانست از راست افراطی انتظار کمکی داشته باشد.

نماینده اسکات پری، رئیس کنگره آزادی، که در کنار دیگران در خارج از کاپیتول قرار داشت، گفت: «این معامله شکست می‌خورد، کاملاً شکست می‌خورد، و به همین دلیل است که این اعضا و سایرین کاملاً با این توافق مخالف خواهند بود». ما تمام تلاش خود را برای جلوگیری از آن انجام خواهیم داد.»

بدیهی است که محافظه کاران نسبت به تلاش بالقوه برای برکناری مک کارتی بر سر مصالحه هشدار دادند.

چیپ روی، نماینده تگزاس، گفت: «قرار است حسابرسی انجام شود.

با وجود جلسه آخر شب در کاپیتول، نماینده نانسی میس، RS.C.، پس از “مناظره سالم” گفت که او همچنان یک نه است.

لیبرال دموکرات ها در برنامه کمک غذایی، الزامات کاری جدید برای آمریکایی های مسن تر، 50 تا 54 ساله را محکوم کردند. و برخی از قانون‌گذاران دموکرات تلاش‌هایی را علیه یک ماده غافلگیرکننده برای چراغ سبز پروژه بحث‌برانگیز خط لوله گاز طبیعی Mountain Valley از طریق آپالاشیا رهبری می‌کردند.

بخوانید | بایدن در بحبوحه بحران سقف بدهی می گوید: «آمریکا نکول نخواهد کرد».

نماینده پارلمان پرامیلا جایپال، رئیس بخش پیشرو کنگره، گفت که از اینکه بایدن توانست “خواسته های افراطی” جمهوری خواهان را در مورد هزینه ها به حداقل برساند، قدردانی می کند، اما او نگرانی های جدی در مورد کوپن های غذایی و سایر تغییرات سیاست های زیست محیطی ایجاد کرد. .

او همچنین این هشدار را برای مک کارتی داشت: “او ما را به اینجا رساند و این بر عهده اوست که آرا را ارائه کند.”

وال استریت رویکردی انتظار و دید را در پیش گرفته بود. قیمت سهام در معاملات روز سه شنبه متفاوت بود. زمانی که این معامله در آخر هفته منعقد شد، بازارهای ایالات متحده بسته شده بودند.

به طور کلی، این بسته توافقی است که برخی کاهش هزینه‌های فدرال را برای دو سال آینده همراه با تعلیق محدودیت بدهی تا ژانویه 2025 تحمیل می‌کند و این مسئله سیاسی پرنوسان را از انتخابات ریاست‌جمهوری بعدی پیش می‌برد. افزایش سقف بدهی، که اکنون 31.4 تریلیون دلار است، به خزانه داری اجازه می دهد تا به استقراض برای پرداخت قبوض از قبل متحمل شده کشور ادامه دهد.

در مجموع، این امر اساساً هزینه ها را برای سال آینده ثابت نگه می دارد، در حالی که امکان افزایش حساب های نظامی و کهنه سربازان را فراهم می کند. برای سال 2025 رشد 1% را محدود می کند.

مسائل سیاستی بیشترین اعتراض را به همراه داشت.

همچنین سؤالاتی در مورد ماده غیرمنتظره ای که اساساً موافقت کنگره را برای خط لوله Mountain Valley، پروژه گاز طبیعی مهم برای سناتور جو مانچین، DW.Va.، که بسیاری از دموکرات ها و سایرین با آن مخالفت می کنند، به عنوان مفید برای مبارزه با تغییرات آب و هوایی مطرح می کند.

نماینده ارشد دموکرات در کمیته منابع طبیعی مجلس نمایندگان، رائول گریجالوا از آریزونا، گفت که ارائه این خط لوله “ناراحت کننده و عمیقاً ناامید کننده است.”

اما مانچین روز سه شنبه پروژه خط لوله را به عنوان چیزی که «می دانیم به آن نیاز داریم» معرفی کرد.

مجلس قصد دارد روز چهارشنبه رای گیری کند و این لایحه را به سنا بفرستد، جایی که چاک شومر، رهبر اکثریت دموکرات و مک کانل، رهبر جمهوری خواهان سنا در تلاش هستند تا پایان هفته تصویب شود.

شومر این لایحه را “مصالحه ای معقول” خواند. مک کانل گفت که مک کارتی “لایق تشکر ماست.”

سناتورها که در بسیاری از مذاکرات بین رئیس جمهور و رئیس مجلس نمایندگان عمدتاً در حاشیه مانده اند، با قدرت بیشتری وارد بحث شدند.

برخی از سناتورها بر اصلاحاتی برای تغییر شکل بسته از جناح چپ و راست اصرار دارند. این امر می‌تواند مستلزم بحث‌های وقت‌گیر باشد که تایید نهایی توافق را به تاخیر می‌اندازد.

برای اولین بار، سناتور دموکرات تیم کین از ویرجینیا قصد داشت اصلاحیه ای را برای حذف مقررات خط لوله ارائه کند.

اما ایجاد هر گونه تغییر در بسته در این مرحله بعید به نظر می رسید و زمان کمی برای آن صرف می شود. کنگره و کاخ سفید در حال رقابت برای رسیدن به ضرب الاجل روز دوشنبه هستند که اکنون کمتر از یک هفته دیگر باقی مانده است. این زمانی است که جانت یلن، وزیر خزانه داری گفت که ایالات متحده با کمبود نقدینگی مواجه خواهد شد و بدون اقدام با بدهی بی سابقه مواجه خواهد شد.

یک نکول تقریباً به طور قطع به اقتصاد ایالات متحده آسیب می رساند و در سراسر جهان سرازیر می شود، زیرا اتکای جهان به ثبات دلار آمریکا و رهبری کشور زیر سوال رفته است.

بخوانید | بایدن و مک کارتی به سمت توافق بر سر سقف بدهی آمریکا پیش می روند