دستگیری عمران خان: یک مقام سازمان ملل تاکید می کند که باید اطمینان حاصل شود که با شخصیت های سیاسی در پاکستان عادلانه رفتار می شود

توسط Press Trust of Indiaچند ساعت پس از بازداشت عمران خان، نخست‌وزیر سابق پاکستان در یک پرونده اختلاس، یک مقام عالی‌رتبه سازمان ملل روز سه‌شنبه بر لزوم اطمینان از رفتار منصفانه با تمام شخصیت‌های سیاسی در پاکستان و پیگیری روند قانونی تاکید کرد.

با توجه به این موضوع، شما از نگرانی های ما برای اطمینان از اینکه با همه شخصیت های سیاسی در پاکستان به صورت عادلانه رفتار می شود و البته روند قانونی رعایت می شود، آگاه هستید. فرهان حق، معاون سخنگوی آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل، گفت: بنابراین ما این روند را در ادامه نظارت خواهیم کرد تا مطمئن شویم که نگرانی‌های ما برطرف شده است.

حق در پاسخ به سوالی در مورد دستگیری خان و اعتراضات متعاقب آن که کشور را فراگرفته است.

همچنین بخوانید | حامیان عمران خان در میان اعتراضات، طاووس های خانه فرمانده سپاه لاهور را دزدیدند.

خان در دادگاه عالی اسلام آباد تحت یک فرآیند بیومتریک بود که تکاوران شبه نظامی پنجره شیشه ای را شکستند و او را دستگیر کردند.

دستگیری رئیس ۷۰ ساله تحریک انصاف پاکستان یک روز پس از آن صورت می گیرد که ارتش قدرتمند پاکستان او را به طرح اتهامات بی اساس علیه یک افسر ارشد سازمان جاسوسی آی اس آی متهم کرد.

با انتشار خبر دستگیری خان، اعتراضات گسترده ای در چندین شهر در سراسر پاکستان به راه افتاد. معترضان در چندین مکان به خشونت پرداختند و خودروهای پلیس را سوزاندند و به اموال عمومی آسیب رساندند.

همچنین بخوانید | پاکستان پس از دستگیری “قانونی” عمران خان در هرج و مرج، هواداران به مقر ارتش یورش بردند | امتیازهای برتر