رئیس مجلس نمایندگان آمریکا مک کارتی از لایحه بدهی 1.5 تریلیون دلاری رونمایی کرد، جمهوری خواهان نگرانی خود را افزایش دادند

توسط رویترز: کوین مک کارتی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، در بحبوحه نشانه های اولیه از احتمال شورش در اکثریت ناچیز او، به طور جدی شروع به کار برای متقاعد کردن جمهوری خواهان خود برای حمایت از افزایش 1.5 تریلیون دلاری سقف بدهی این کشور کرده است.

مک کارتی با سخت‌ترین آزمون ریاست‌جمهوری جوان خود با لایحه‌ای روبرو می‌شود که امیدوار است هفته آینده در مجلس نمایندگان تصویب کند – اقدامی که با اجازه دادن به بدهی‌های دولتی بیشتر، برخی را در رتبه‌بندی وی قرار می‌دهد. او در تلاش است تا آن را با کنترل‌های جدید سخت‌گیرانه مخارج همراه کند.

این اولین عکس او در مذاکره با جو بایدن، رئیس جمهور دموکرات است، که حزب او کنترل سنای ایالات متحده را نیز در دست دارد. اگر کنگره تقسیم شده نتواند سقف بدهی 31.4 تریلیون دلاری دولت فدرال را افزایش دهد، دولت ممکن است با نکول مواجه شود که اقتصاد ایالات متحده و جهان را متزلزل خواهد کرد.

مک کارتی روز پنجشنبه به خبرنگاران گفت: “ما در شرایط بسیار خوبی هستیم. همین دیروز آن را منتشر کردیم. ما در حال کار هستیم و با همه اعضا صحبت می کنیم.”

بازارهای مالی در حال حاضر علائمی از نگرانی در مورد بن بست نشان می دهند، به طوری که هزینه بیمه قرار گرفتن در معرض بدهی ایالات متحده در بالاترین سطح خود در یک دهه گذشته است و تحلیلگران مالی نگرانی ها را در مورد افزایش خطر نکول افزایش می دهند.

چندین جمهوری خواه مجلس نمایندگان در روز پنجشنبه یا در مورد این پیشنهاد ابراز نگرانی کردند یا اذعان کردند که نبرد سختی در پیش است بر سر لایحه ای که بعید است حمایت دموکرات ها را جلب کند.

نماینده ایالات متحده، دان بیکن، یک جمهوری خواه از نبراسکا، به خبرنگاران گفت که از این قانون حمایت می کند، اما گفت که اگر رای گیری در روز پنجشنبه برگزار شود، ممکن است تصویب نشود، زیرا برخی از اعضای گروه با آن “مبارزه” دارند.

همچنین بخوانید | روسیه با تبلیغات ویدیویی که در آن مردان «واقعی» را فرا می‌خواند، استخدام جنگ را گسترش می‌دهد

برای اعضای کنگره غیرعادی نیست که گاهی اوقات از حمایت خود از قانون به عنوان راهی برای کسب امتیازات خودداری کنند. این بدان معنا نیست که آنها در نهایت از رهبری خود سرپیچی خواهند کرد.

مک کارتی با راه سختی روبرو است زیرا اگر دموکرات ها در اپوزیسیون متحد بمانند، می تواند تنها پنج رای را از اکثریت نازک 222 عضوی خود برای تصویب قانون از دست بدهد. او در ماه ژانویه 15 دور رای گیری طول کشید تا برنده کرسی سخنگویی شود، که نشانه ای از اختلاف درون گروهی درباره رهبری او بود.

لایحه او باید حداقل سه گروه از شک‌ها را جلب کند: کسانی که فکر می‌کنند در رام کردن کسری‌های فدرال به اندازه کافی پیش نمی‌روند. کسانی که فکر می‌کنند به رأی‌دهندگانشان صدمه می‌زند، و کسانی که قبلاً به محدودیت بدهی رأی نداده‌اند، افزایش می‌یابند و ممکن است در آینده هرگز افزایش پیدا نکنند.

نانسی میس، نماینده مجلس، گفت: «فقط برخی نگرانی‌ها وجود دارد که برنامه‌ای برای متعادل کردن بودجه در هر چارچوب زمانی وجود ندارد و این فرصتی برای انجام این کار است. مربوط به انرژی خورشیدی می تواند به ساکنان کارولینای جنوبی او آسیب برساند.

چیپ روی، نماینده محافظه کار تندرو، که در کمیته قدرتمند قوانین مجلس نمایندگان است که دروازه بان همه قوانین است، به خبرنگاران گفت که در حال بررسی است که آیا کاهش هزینه ها “به اندازه کافی قوی است”.

نماینده تیم بورچت، که نماینده یک منطقه تنسی است که شامل شهر ناکسویل است، که دارای نرخ فقر در حدود 21 درصد است، در مورد مقرراتی برای تشدید صلاحیت برای برنامه کوپن غذای SNAP ابراز نگرانی کرد.

همچنین بخوانید | دختر 6 ساله و والدینش پس از غلتیدن توپ بسکتبال به حیاط مرد در کارولینای شمالی تیراندازی کردند. مظنون نگهداری شد

با این وجود، بورچت افزود: “مهمترین چیز برای من کاهش بدهی است. این ما را غرق خواهد کرد.”

کاخ سفید از طرح مک کارتی انتقاد کرد و کارین ژان پیر، سخنگوی مطبوعاتی خود گفت: “جمهوری خواهان مجلس MAGA اقتصاد آمریکا را به گروگان گرفته اند تا از برنامه هایی که آمریکایی ها هر روز به آن تکیه می کنند، سر و کله بزنند.”

بیکن گفت که اگر جمهوری‌خواهان مجلس نتوانند این لایحه را تصویب کنند، «فشار زیادی برای تسلیم شدن» در برابر دموکرات‌هایی که خواستار افزایش «پاک» اختیارات وام‌گیری بدون کاهش هزینه‌ها هستند، وجود خواهد داشت.

او پاسخ داد: «این پاسخ درستی نیست.