ربوده شد، با چوب کتک خورد: عمران خان به دادگاه عالی پاکستان می گوید

نوشته نالینی شارما: عمران خان، نخست وزیر سابق پاکستان و رئیس تحریک انصاف پاکستان روز پنجشنبه مدعی شد که از بیرون دادگاه عالی اسلام آباد ربوده شده و توسط پلیس با چوب مورد ضرب و شتم قرار گرفته است. عمران خان پس از آن که دادگاه عالی پاکستان به ناظر مبارزه با فساد این کشور دستور داد تا نخست وزیر سابق را در جریان رسیدگی به درخواست او علیه دستگیری چشمگیر او در یک پرونده اختلاس، به دادگاه عالی پاکستان معرفی کند.

دستور تولید خان 70 ساله توسط یک هیئت سه نفره متشکل از عمر عطا بندیال رئیس دادگستری پاکستان، قاضی محمدعلی مظهر و قاضی اطهر مینالله صادر شد.

همچنین بخوانید | اخطار داده شد؟ دستگیری عمران خان ضربه تازه ای به اقتصاد فلج شده پاکستان زد

عمران خان به دادگاه عالی گفت: “من از دادگاه عالی ربوده شدم و حتی با چوب کتک خوردم. این کار حتی با یک جنایتکار هم انجام نمی شود. من چیزی نمی دانم، هنوز هم نمی دانم چه اتفاقی افتاده است.”

رئیس حزب تحریک انصاف افزود: “اگر کسی بخواهد من را دستگیر کند، باید حکم قضایی به من داده شود.”

دیوان عالی کشور گفت بازداشت عمران خان نخست وزیر سابق توسط آژانس ضد اختلاس غیرقانونی بود و دستور آزادی فوری او را صادر کرد. دادگاه عالی همچنین به عمران خان دستور داد تا روز جمعه در دادگاه عالی اسلام آباد حاضر شود.

عمران خان در مهمانسرای خط پلیس نگهداری می شود

دادگاه همچنین به عمران خان اجازه داد تا با خانواده اش ملاقات کند، اما به دلایل امنیتی اجازه بازگشت به خانه را نداد. این بازیکن کریکت که تبدیل به سیاستمدار شده است در مهمانسرای خط پلیس اسلام آباد نگهداری می شود.

این هیئت که به درخواست رئیس تحریک انصاف علیه دستگیری وی در پرونده القادر تراست رسیدگی کرد، از نحوه بازداشت وی از محل دادگاه عالی اسلام آباد ابراز خشم کرد.

دیوان عالی به دفتر ملی پاسخگویی (NAB) دستور داده بود که خان را تا ساعت 4:30 بعد از ظهر (به وقت محلی) که دادگاه مجددا تشکیل جلسه می دهد، معرفی کند.

همچنین بخوانید | عمران خان، 1500 کارگر حزب تحریک انصاف به دلیل هجوم و غارت خانه فرمانده سپاه زندانی شدند.

همچنین مشاهده کرد که هیچ کس را نمی توان از دادگاه بدون اجازه مدیر ثبت دادگاه دستگیر کرد. این بیانیه می‌گوید که این دستگیری به معنای عدم دسترسی به عدالت بدون ترس و تهدید است که حق هر شهروندی است.

عمران خان روز سه شنبه از دادگاه عالی اسلام آباد بازداشت شد و دادگاه حسابرسی روز چهارشنبه او را در ارتباط با پرونده القادر تراست به مدت هشت روز به دفتر حسابرسی ملی تحویل داد.

پس از دستگیری او، هواداران عمران خان به مقر ارتش پاکستان در شهر پادگان راولپندی و اقامتگاه فرمانده سپاه در لاهور یورش بردند. خشونت در چندین شهر پاکستان آغاز شد.