روحانی می گوید که عمران خان نخست وزیر سابق پاکستان، عروسی بوشرا بی بی برخلاف قوانین شریعت اسلامی برگزار شد.

توسط میز جهانی هند امروزبه گزارش روز چهارشنبه اکسپرس تریبون، روحانی که مراسم ازدواج عمران خان، نخست وزیر سابق پاکستان با بوشره بی بی را جشن گرفت، گفت که این مراسم بر اساس قوانین شریعت اسلامی انجام نشده است. این روحانی گفت که عروسی این زوج در سال 2018 در دوره ادارت بوشرا بی بی رخ داده است.

عده (سه ماه) عده ای است که زن مسلمان به دلیل فوت شوهر یا فسخ نکاح باید آن را رعایت کند.

همچنین بخوانید | عمران خان در پیام ویدئویی اسلام آباد نفت خام ارزان روسیه را مانند هند می خواست، اما شکست خورد

بوشرا قبل از ازدواج با عمران خان با خوار مانکا ازدواج کرده بود و در سال 2017 از او جدا شده بود.

مفتی سعید، روحانی، گفت که او در 1 ژانویه 2018 بین عمران خان و بوشرا بی بی، پس از آن که زنی که ادعا می کرد خواهر بوشرا است به او اطمینان داد که تمام شریعت برای ازدواجش برآورده شده است، مراسم نیکی را انجام داد. سعید افزود که این زوج پس از ازدواجشان زندگی مشترک خود را در اسلام آباد آغاز کردند.

با این حال، او ادعا می کند که عمران خان در فوریه 2018 با او تماس گرفته و از او خواسته است تا مراسم نیکه را دوباره انجام دهد. به گفته سعید، عمران خان به او گفت که در زمان برگزاری مراسم اولیه، دوره ادای بوشرا به پایان نرسیده بود، زیرا او در نوامبر 2017 طلاق گرفت.

این روحانی گفت که نخست‌وزیر سابق پاکستان و همسرش علیرغم آگاهی از وضعیت، برنامه عروسی خود را داشتند. او همچنین مدعی شد که عمران خان به او اعتماد کرده است که معتقد است ازدواج با بوشرا به نخست وزیری او منجر خواهد شد.

همچنین بخوانید | عمران خان باید مطابق با وضعیت نخست وزیر سابق پاکستان، امنیت داشته باشد: دادگاه

مفتی سعید جزئیات ازدواج رئیس تحریک انصاف پاکستان و بوشره بی بی را در دادگاه فاش کرد. دادخواستی از سوی یکی از محمد حنیف علیه نیکی ادعایی “غیر اسلامی” عمران خان و بوشرا بی بی ارائه شد.

سعید گفت محمد حنیف در روز چهارم رمضان به او نزدیک شد و از ازدواج عمران و بوشرا جویا شد و او آنچه را که در دادگاه آشکار کرده بود به آنها گفت. دادگاه جلسات بعدی این پرونده را به 19 آوریل موکول کرده است.

این روحانی به عنوان مدیر یک حوزه علمیه خدمت می کند و گفت که رابطه مثبتی با عمران خان دارد و همچنین بخشی از کمیته اصلی او است. او ادعا کرد که نخست‌وزیر سابق او را به اداره مسکن دفاعی لاهور (DHA) برد تا مراسم نیکی این زوج را در سال 2018 انجام دهد.

همچنین بخوانید | راهول گاندی و عمران خان چه مشترکاتی دارند؟ | نظر