روسیه آمریکا را به تشویق اوکراین در حملاتش متهم می کند

توسط رویترزسفیر روسیه در ایالات متحده روز چهارشنبه پس از آنکه ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه اوکراین را مسئول این حملات دانست، گفت: واشنگتن با نادیده گرفتن علنا ​​حمله پهپادی که روز سه شنبه به چندین منطقه مسکو حمله کرد، کیف را تشویق می کند.

کاخ سفید اعلام کرد که از حملات داخل روسیه حمایت نمی کند و همچنان در حال جمع آوری اطلاعات درباره این حادثه است که پوتین آن را تلاشی برای ترساندن و تحریک مسکو خواند.

«این تلاش‌ها برای پنهان کردن پشت عبارت «جمع‌آوری اطلاعات» چیست؟» آناتولی آنتونوف، سفیر این کشور در سخنانی که در کانال پیام رسان تلگرام منتشر شد، گفت.

این یک تشویق برای تروریست های اوکراینی است.»

پوتین روز سه شنبه این حمله را که جنگ 15 ماهه اوکراین را به قلب روسیه رساند، یک اقدام تروریستی خواند. اوکراین همچنین روسیه را به دلیل بمباران غیرنظامیان اوکراینی به تروریسم متهم می کند، اتهاماتی که مسکو آن را رد می کند.

یکی از دستیاران رئیس جمهور اوکراین دخالت مستقیم کیف در حمله هواپیمای بدون سرنشین به مسکو را تکذیب کرد، اما گفت که اوکراین از تماشای رویدادها لذت می برد و پیش بینی می کند که رویدادهای بیشتری در راه است.

حمله به مسکو که دو نفر را مجروح کرد، پس از آن صورت گرفت که روسیه در یک روز سه حمله هوایی به کیف و در 17 ماه مه تاکنون انجام داد که در این ماه دو حمله را کشتند و باعث ویرانی و ترس شدند.

روسیه مدت‌هاست که آنچه را «غرب جمعی» می‌خواند، به راه‌اندازی جنگ نیابتی علیه مسکو از طریق حمایت از اوکراین با کمک‌های نظامی و مالی متهم کرده است.

روسیه در فوریه 2022 تهاجم تمام عیار به اوکراین را آغاز کرد، شهرها را ویران کرد، میلیون ها نفر را مجبور به ترک خانه های خود کرد و جان هزاران نفر را گرفت.

مسکو این جنگ را یک “عملیات نظامی ویژه” برای “از بین بردن هویت” اوکراین و حفاظت از روس زبانان می نامد. کیف و متحدانش می گویند که این یک غصب زمین بدون دلیل است.