روسیه می‌گوید که هنوز بخش‌هایی از باخموت را در اختیار دارد

توسط رویترز: اوکراین روز یکشنبه اعلام کرد که نیروهایش بخش هایی از شهر باخموت در شرق را که کانون حمله طولانی مدت روسیه است، تحت کنترل دارند، در حالی که رئیس یک نیروی اصلی طرفدار مسکو گفت که افرادش در حال پیشرفت هستند.

نیروهای روسی که ماه ها برای تصرف باخموت تلاش کرده اند، به آرامی بیشتر و بیشتر شهر را تصرف می کنند.

هانا مالیار معاون وزیر دفاع اوکراین گفت: “نبرد شدید در شهر باخموت ادامه دارد. دشمن با وجود پرتاب تمام نیروهای خود به نبرد و کسب موفقیت، قادر به کنترل شهر نیست.”

وی در پیامی در تلگرام گفت: «دفاع باخموت با وظایف نظامی خود مقابله می کند. ارتش اوکراین دقیقاً نشان نمی دهد که چه مقدار از شهر در دست روسیه است.

بخوانید | در بحبوحه تهدید واگنر برای عقب نشینی، اوکراین مدعی است که کنترل مسیر اصلی عرضه به باخموت را در اختیار دارد

به طور جداگانه، سرهی چرواتی، سخنگوی نیروهای اوکراینی در شرق، به کانال ICTV گفت که هنوز هم امکان تامین مواد غذایی، مهمات و دارو برای مدافعان باخموت و تخلیه مجروحان وجود دارد.

وزارت دفاع روسیه پیشتر گفته بود که نیروهای این کشور روز یکشنبه چهار بلوک در غرب باخموت را تصرف کردند. رویترز به طور مستقل نتوانست این ادعا را تایید کند.

اوکراین که می‌گوید نیروهایش قبل از شروع یک ضد حمله که مدت‌ها وعده آن را داده‌اند، منتظر آب‌وهوای بهتر هستند، از متحدان می‌خواهد بر تردیدشان در مورد تامین جت‌های جنگنده مدرن غلبه کنند.

یوری ایگنات، سخنگوی نیروی هوایی روز یکشنبه به تلویزیون TSN گفت: «بدون پوشش هوایی، دستیابی به نتایج خوب در اقدامات تهاجمی و تدافعی غیرممکن است.

حمله به باخموت توسط شبه نظامیان خصوصی گروه واگنر انجام می شود که یوگنی پریگوژین رهبر آن در تلگرام گفت که افرادش روز یکشنبه تا 230 متر (750 فوت) در برخی جهت ها پیشروی کرده اند. او گفت که واحدهای طرفدار کیف کمتر از سه کیلومتر مربع (1.2 مایل مربع) را کنترل می کنند.

پریگوژین که بارها با وزارت دفاع روسیه درگیر شده است، شکایت خود را از عدم تامین مهمات کافی مسکو برای نیروهایش تکرار کرد. وی افزود که در نتیجه، واگنر متحمل ضررهای غیرضروری زیادی شده است.

بخوانید | زلنسکی از اوکراین: من یک تپانچه حمل می کنم، اگر روس ها به دفترم حمله می کردند تا حد مرگ می جنگیدم