روسیه می‌گوید 80 درصد باخموت را نیروها در اختیار داشتند، اما اوکراین آن را اغراق‌آمیز می‌خواند | امتیازهای برتر

توسط میز جهانی هند امروزروسیه به حملات بی امان خود به شهر ویران شده باخموت در شرق اوکراین ادامه داد و همچنین شهر خرسون در جنوب این کشور را گلوله باران کرد که در آن دو نفر در این حمله کشته شدند. باخموت برای روسیه در پیشروی خود از شرق اوکراین یک عملیات اساسی است.

هانا مالیار معاون وزیر دفاع اوکراین در تلگرام گفت: نبردهای سنگین تمام بخش‌های جبهه شرقی را فرا گرفت و افزود که نیروهای طرفدار کی‌یف حملات را در بیشتر مناطق دفع کردند.

در همین حال، دنیس شمیحال، نخست وزیر اوکراین از “حمایت مستمر، آهنین و بی سابقه” ایالات متحده در حالی که کشورش با تهاجم روسیه مبارزه می کند، استقبال کرد و گفت که آغاز بازسازی اوکراین در سال جاری بسیار مهم است و گفت که کیف یک شکاف بودجه در اولویت را شناسایی کرده است. 14 میلیارد دلار در سال جاری مورد نیاز است.

در اینجا مهمترین نکات در مورد جنگ روسیه و اوکراین است:

  • هانا مالیار معاون وزیر دفاع اوکراین در پیامی در تلگرام گفت که روسیه از حرفه ای ترین واحدهای خود استفاده می کند و به مقدار قابل توجهی توپخانه و هوانوردی متوسل می شود. دشمن هر روز بین 40 تا 50 عملیات رگباری در باخموت و 500 بار گلوله باران انجام می دهد.

  • رئیس گروه مزدور واگنر روسیه این هفته گفت که نیروهای وی 80 درصد باخموت را در اختیار دارند، اما ارتش اوکراین گفت که این رقم اغراق آمیز است.

  • رئیس جمهور ولادیمیر زلنسکی در یک سخنرانی ویدیویی گفت که اوکراین مشتاقانه منتظر تحویل تسلیحات وعده داده شده توسط شرکا است. ما تا جایی که ممکن است پیروزی را نزدیک‌تر می‌کنیم.»

  • مقامات اوکراین بر تلاش‌های بازسازی عظیمی که مورد نیاز خواهد بود و همچنین فشار از سوی متحدان برای نشان دادن پیشرفت در مقابله با فساد تمرکز کرده‌اند. دنیس شمیحال، نخست وزیر، وعده داد که برای هر دلار کمک ایالات متحده حساب خواهد کرد و گفت که کار بازسازی امسال آغاز خواهد شد.

  • خبرگزاری روسی تاس به نقل از وب‌سایت سیمور هرش، روزنامه‌نگار آمریکایی، ادعا می‌کند که ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین و همراهانش حداقل 400 میلیون دلار اختلاس کرده‌اند که برای خرید سوخت دیزل به این کشور ارسال شده است. به گفته منابع هرش، “سطح فساد در کیف به سطح جنگ افغانستان نزدیک می شود، اگرچه هیچ گزارش حسابرسی حرفه ای از اوکراین منتشر نخواهد شد.”

  • رئیس جمهور جو بایدن گفت که ایالات متحده و متحدانش در اتحادیه اروپا و ناتو قوی تر از همیشه هستند. او گفت که پوتین مطمئن است که ناتو و اتحادیه اروپا را خواهد شکست. “این چیزی بود که او فکر می کرد، اما اشتباه می کرد. او در هر زمینه و در هر جبهه اشتباه می کرد.