روسیه می گوید چهار نفر در اثر شلیک توپخانه اوکراینی به مناطق مرزی کشته شدند

توسط رویترز: فرماندار منطقه بلگورود روسیه گفت که چهار نفر در روز جمعه در دو حمله جداگانه گلوله باران اوکراین به شهرهای نزدیک مرز کشته شدند، در حالی که مقامات مناطق مجاور از حملات شبانه هواپیماهای بدون سرنشین گزارش دادند.

فرماندار ویاچسلاو گلادکوف در تلگرام نوشت که گلوله باران به شهر ماسلوا پرستان در 15 کیلومتری منطقه خارکف شمالی اوکراین اصابت کرده است و قطعات آن به خودروهای عبوری برخورد کرده است.

وی گفت: در یکی از آنها دو زن در حال تردد بودند که بر اثر شدت جراحات وارده در دم جان باختند.

گلادکوف بعداً گفت که بر اثر اصابت موشک به شهر سوبولفکا در 125 کیلومتری جنوب شرقی حادثه اول، دو نفر کشته و شش نفر زخمی شدند. او گفت که قربانیان بیرون نزدیک ساختمان های مسکونی ایستاده بودند.

Sobolevka در 14 کیلومتری مرز با اوکراین است. مقامات روسیه در روزهای اخیر از تشدید حملات از شمال اوکراین خبر داده اند.

همچنین بخوانید | راهول گاندی: روابط هند و چین سخت است و از موضع مرکز در قبال جنگ روسیه و اوکراین حمایت می کند

مقامات روسی گفتند که نیروهای طرفدار اوکراین در هفته گذشته بارها شهر شبکینو را گلوله باران کرده اند. گلادکوف گفت که تمامی سفرهای جاده ای و ریلی در این منطقه تا 30 ژوئن به حالت تعلیق درآمده است.

او گفت که بیش از 2500 نفر در حال تخلیه از منطقه شبکینو هستند، زیرا حضور در آنجا امن نیست.

فرماندار منطقه بریانسک در شمال بلگورود گفت که چهار خانه در اثر گلوله باران آسیب دیده اند، در حالی که رئیس منطقه کورسک همسایه گفت که برخی از ساختمان ها در حمله یک شبه پهپاد آسیب دیده اند.

پهپادهای دوربرد نیز در طول شب به دو شهر در منطقه اسمولنسک حمله کردند، فرماندار محلی آنجا.

رویترز نمی تواند به طور مستقل حملات گزارش شده را تأیید کند.

اوکراین هشدارهای حمله هوایی را افزایش می دهد

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که نیروهای این کشور روز پنجشنبه سه حمله برون مرزی را توسط «تشکیل‌های تروریستی» اوکراینی به منطقه بلگورود دفع کردند.

اوکراین دخالت ارتش خود در این تهاجمات را رد می کند و می گوید که توسط جنگنده های داوطلب روسی انجام می شود.

مقامات اوکراین هشدار حمله هوایی را در اکثر نقاط کشور لغو کردند و مقامات در کیف گفتند که به نظر می‌رسد نیروهای دفاعی بیش از 30 موشک و پهپاد پرتاب شده در ساعات اولیه روز جمعه را سرنگون کرده‌اند.

روسیه از آغاز ماه مه حدود 20 حمله موشکی و پهپادی جداگانه علیه شهرها انجام داده است.

مسکو هدف قرار دادن غیرنظامیان یا ارتکاب جنایات جنگی را رد می‌کند، اما نیروهایش شهرها را ویران کرده‌اند و بارها مناطق مسکونی را هدف قرار داده‌اند.