ریشی سوناک که: جو بایدن نخست وزیر بریتانیا را نادیده می گیرد، اینترنت صحبت می کند | تماشا کردن

توسط میز جهانی هند امروز: جو بایدن رئیس جمهور آمریکا روز سه شنبه برای یک سفر به ایرلند شمالی وارد شد دیداری کوتاه به مناسبت بیست و پنجمین سالگرد توافق صلح جمعه خوب. ریشی سوناک، نخست وزیر بریتانیا در فرودگاه بین المللی بلفاست از وی استقبال کرد. با این حال، یک کلیپ از ملاقات آنها کاربران اینترنتی را به این فکر واداشته است که آیا بایدن نخست وزیر بریتانیا را به رسمیت نشناسد.

در ویدئویی که اکنون در فضای مجازی منتشر شده است، به نظر می رسد رئیس جمهور ایالات متحده سوناک را کنار می گذارد تا به شخص دیگری سلام کند.

بایدن پس از “هل کردن سوناک از سر راه” به یک افسر سلام می کند. کاربران اینترنت این ویدئو را به اشتراک گذاشته و ادعا کرده اند که بایدن به شخص دیگری سلام می دهد زیرا سوناک را به رسمیت نمی شناسد.

همچنین بخوانید | «آیا بی‌بی‌سی خود را مسئول می‌داند؟»: ایلان ماسک گزارشگر را در طول مصاحبه مورد انتقاد قرار می‌دهد

با این حال، نگاه دقیق به این ویدئو نشان می‌دهد که بایدن به سوناک سلام کرد، هرچند برای دو رهبر جهان به شیوه‌ای غیر متعارف. بایدن دستان سوناک را فشرد و دستی سریع روی بازوی او زد.

بایدن، که به شدت به میراث ایرلندی خود افتخار می کند، قبل از سفر سه روزه به جمهوری ایرلند، کمی بیش از نیم روز را در منطقه تحت کنترل بریتانیا گذراند. رئیس جمهور 80 ساله ایالات متحده ایرلند را “بخشی از روح من” می نامد و سفر او به زادگاه اجدادش در قرن نوزدهم است.

جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، در 12 آوریل با ریشی سوناک، نخست وزیر بریتانیا در بلفاست دیدار کرد. (عکس: خبرگزاری فرانسه)

بایدن بعداً با ریشی سوناک ملاقات کرد که گفت روابط بریتانیا با ایالات متحده “در شکل عالی” است. این دیدار در هتلی در بلفاست برگزار شد.

همچنین بخوانید | بایدن به مناسبت بیست و پنجمین سالگرد توافق صلح به ایرلند شمالی سفر کرد