زلزله 4.3 ریشتری داکا و سایر نقاط را لرزاند، تلفات جانی گزارش نشده است

نوشته سیدالحسن خوکن: زمین لرزه ای به بزرگی 4.3 ریشتر روز جمعه داکا و مناطق همجوار آن را لرزاند.

ساکنان پایتخت بنگلادش با لرزش هایی که در ساعات صبح تجربه کردند از خواب بیدار شدند. آنها در جریان لرزش هایی که بسیاری از ساختمان های اطراف را لرزاند، از خانه های خود بیرون آمدند.

بر اساس گزارش سازمان زمین شناسی ایالات متحده (USGS)، این زمین لرزه در ساعت 5:57 صبح (به وقت محلی) رخ داد و چند ثانیه به طول انجامید. مرکز زمین لرزه در حدود 23 کیلومتری داکا در نزدیکی سرینگار در مونشیگانج بود.

تلفات جانی یا خطر آتش سوزی گزارش نشده است.

همچنین بخوانید | داکا با دمای 40.4 درجه سانتی‌گراد، گرم‌ترین روز در 58 سال اخیر را دارد، زیرا بنگلادش زیر موج گرما می‌پیچد.

فرزانه سلطانا، دستیار هواشناسی اداره هواشناسی بنگلادش به ایندیا تودی گفت که منشأ این زمین لرزه در دوهار در نزدیکی داکا بوده است.

این مقام مسئول گفت: با توجه به عمق کم زمین لرزه، لرزش بیشتر بوده است. بزرگی زمین لرزه 4.3 ریشتر بوده است، منشاء این زمین لرزه در ضلع جنوب شرقی جنوب شرقی مرکز هواشناسی بوده و از نوع خفیف زمین لرزه است. گفت.

در 25 آوریل، زمین لرزه ای به بزرگی 4.0 ریشتر داکا را لرزاند. پایتخت و سایر نقاط کشور در 5 دسامبر سال گذشته توسط زمین لرزه ای به بزرگی 5.2 ریشتر لرزید.

بنگلادش بر روی سه ناحیه گسلی قرار دارد و سه شهر – داکا، چیتاگونگ و سیلهت – در مناطق پرخطر قرار دارند. به گفته کارشناسان، یک زلزله قوی از هر یک از این سه منطقه باعث تخریب گسترده ساختمان ها، پل ها و سایر زیرساخت ها و کشته و زخمی شدن صدها نفر می شود.