زلنسکی آن را “جنایت علیه بشریت” خواند و موشک روسی به کلینیک در اوکراین اصابت کرد

توسط رویترز: یک موشک روسی روز جمعه به یک درمانگاه در شهر دنیپرو در شرق اوکراین اصابت کرد و در حمله ای که ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور این کشور آن را جنایت علیه بشریت خواند، دو نفر کشته و 30 نفر زخمی شدند.

تصاویر ویدئویی ساختمانی ویران شده را نشان می دهد که دود از آن بیرون می ریزد و نیروهای امدادی به دنبال آن هستند. قسمت اعظم طبقه بالای ساختمانی سه طبقه به شدت آسیب دیده بود. یک جسد سرپوشیده در جاده در همان حوالی خوابیده بود.

زلنسکی در توییتر نوشت: یک حمله موشکی دیگر (روسیه)، جنایتی دیگر علیه بشریت.

وی با بیان اینکه یک کلینیک روانشناسی و یک کلینیک دامپزشکی ضربه خورده است، افزود: فقط یک دولت شیطانی می تواند با کلینیک ها مبارزه کند، هیچ هدف نظامی در این کار وجود ندارد، این ترور خالص روسیه است.

سرهی لیساک، فرماندار منطقه گفت که یک مرد 69 ساله هنگام عبور از کلینیک کشته شد و جسد مرد دیگری نیز از زیر آوار بیرون کشیده شد.

وی گفت که 30 نفر از جمله دو کودک زخمی شده اند و هنوز با سه نفر که تصور می شود در هنگام برخورد ساختمان در داخل ساختمان بوده اند تماسی برقرار نشده است.

وزارت دفاع اوکراین این حمله را یک جنایت جنگی جدی بر اساس کنوانسیون ژنو خواند که نحوه رفتار با سربازان و غیرنظامیان در جنگ را مشخص می کند.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که یک شبه به انبارهای مهمات اوکراین حمله کرده است.

خبرگزاری ریا به نقل از این خبرگزاری نوشت: “هدف حمله به دست آمده است. تمام تاسیسات تعیین شده مورد اصابت قرار گرفته است.”

مسکو اتهامات مربوط به مرتکب جنایات جنگی توسط سربازانش را رد کرده و هدف قرار دادن عمدی غیرنظامیان را رد کرده است، اگرچه از 15 ماه پیش تاکنون شهرهای سراسر اوکراین را بمباران کرده است.

حملات شبانه

مسکو اوایل روز جمعه اعلام کرد اوکراین با یک موشک و یک پهپاد به دو منطقه در جنوب روسیه حمله کرده است، اما موشک ساقط شد.

اوکراین اعلام کرد 10 موشک و بیش از 20 پهپاد پرتاب شده توسط روسیه را در حملات شبانه به دنیپرو، کیف و مناطق شرقی سرنگون کرده است.

دفتر زلنسکی اعلام کرد که پس از دو بار اصابت یک انبار نفت، آتش سوزی در حومه شهر خارکف در شمال شرقی این شهر رخ داده است و تجهیزات پمپاژ محصولات نفتی آسیب دیده است.

یک مقام ارشد اطلاعات نظامی هفته گذشته گفت که روسیه پس از ماه‌ها حمله به زیرساخت‌های انرژی، تمرکز حملات موشکی خود را به تلاش برای مختل کردن آمادگی‌ها برای ضدحمله اوکراینی تغییر داده است. او گفت که حملات به طور فزاینده ای تأسیسات و تجهیزات نظامی را هدف قرار می دهند.