زلنسکی از اوکراین: من یک تپانچه حمل می کنم، اگر روس ها به دفترم حمله می کردند تا حد مرگ می جنگیدم

توسط میز جهانی هند امروز: رئیس جمهور اوکراین ولودیمیر زلنسکی روز شنبه (به وقت محلی) فاش کرد که یک تپانچه با خود حمل می کند و گفت که اگر روس ها در آغاز جنگ به دفتر او در کیف حمله می کردند تا سر حد مرگ می جنگید.

زلنسکی در مصاحبه ای با شبکه تلویزیونی 1+1 گفت که می داند چگونه تیراندازی کند و تاکید کرد که اگر روس ها او را دستگیر کنند مایه شرمساری خواهد بود.

می‌دانم چطور تیراندازی کنم. رویترز به نقل از زلنسکی به کانال تلویزیونی گفت: این مایه شرمساری است. من معتقدم که این مایه شرمساری است.

همچنین بخوانید | رئیس‌جمهور چین با همتای اوکراینی خود صحبت می‌کند و پیشنهاد می‌کند برای پایان دادن به جنگ با روسیه میانجیگری کند

مقامات اوکراینی گفتند که در مراحل اولیه جنگ، واحدهای اطلاعاتی روسیه تلاش کرده بودند به کیف حمله کنند، اما نیروهای اوکراینی پس از ناکامی آنها در پیشروی به خیابان بانکوا، محل دفاتر ریاست جمهوری، آنها را شکست دادند.

در حالی که سایر واحدهای روسی در حومه کیف حمله کردند، اما نتوانستند در قلب شهر پیشروی کنند. به گفته مقامات، چندین تلاش خرابکارانه ناموفق در داخل کیف صورت گرفت.

زلنسکی گفت: «فکر می‌کنم اگر آنها به داخل دولت رفته بودند، ما اینجا نبودیم.» او اما مشخص نکرد که در مورد کدام واحدهای روسی صحبت می کند.

او گفت: “هیچ کس اسیر نمی شد زیرا ما یک دفاع بسیار جدی از خیابان بانکوا داشتیم. ما تا آخرین لحظه آنجا بودیم.”

همچنین بخوانید | وزیر اوکراین: «ویش واگورو» هند باید از ریاست G20 برای برجسته کردن بحران اوکراین استفاده کند

رئیس جمهور اوکراین همچنین پیشنهادی مبنی بر اینکه ترجیح می دهد جان خود را به جای اسیر شدن توسط نیروهای روسیه بگیرد، رد کرد.

او گفت: “نه، نه، نه. این (برای شلیک) به خودم نیست.

مصاحبه زلنسکی یک روز پس از آن انجام شد که نیروهای روسی اولین حملات هوایی در مقیاس بزرگ را در نزدیک به دو ماه اخیر در اوکراین انجام دادند که منجر به کشته شدن 25 نفر از جمله چهار کودک شد.

در 24 فوریه سال گذشته، روسیه به اوکراین حمله کرد و مدعی شد که دولت زلنسکی در کیف یک تهدید است. اوکراین این تهاجم را محکوم کرده و آن را یک جنگ فتح ناخواسته نامیده است.