سخنگوی صنعت ترور: جیشانکار در بلاول بوتو پاکستان

توسط میز اخبار هند امروز: س جایشانکار وزیر امور خارجه پاکستان در جریان نشست خبری شورای وزیران امور خارجه سازمان همکاری شانگهای (SCO) از 4 تا 5 ماه مه، به اظهارات “بیایید تروریسم را سلاح نگیریم” وزیر امور خارجه پاکستان را پاسخ داد.

جیشانکار و بوتو که مذاکره دوجانبه ای نداشتند در نشست سازمان همکاری شانگهای درباره موضوع تروریسم صحبت کردند. جیشانکار در حمله ای پنهان به پاکستان خواستار مبارزه با تروریسم در همه اشکال آن شد و گفت: “تهدید تروریسم همچنان ادامه دارد. هیچ توجیهی برای تروریسم از جمله تروریسم فرامرزی وجود ندارد. مبارزه با تروریسم یکی از دستورات اولیه است. SCO.”

بوتو بدون نام بردن از جیشانکار، واکنش نشان داد: “بیایید گرفتار سلاح سازی تروریسم یا تلاش برای کسب امتیاز دیپلماتیک برای آن نشویم.”

بعد از ظهر، پس از پایان نشست سازمان همکاری شانگهای، جایشانکار یک نشست خبری در پاناجی برگزار کرد و در آن از وزیر امور خارجه پاکستان به عنوان “مروج، توجیه کننده و سخنگوی صنعت ترور” یاد کرد.

آقای بوتو زرداری به عنوان وزیر امور خارجه یکی از کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای مطابق با این رفتار رفتار شد. جایشانکار گفت.

همچنین بخوانید | آیا پاکستان داوود ابراهیم را به هند تحویل می دهد؟ این چیزی است که بلاول بوتو گفت

جایشانکار همچنین اظهار داشت که هند “امتیاز دیپلماتیک به دست نمی آورد” بلکه “از نظر سیاسی و دیپلماتیک پاکستان را در برابر جهان افشا می کند”.

از نظر روابط هند و پاکستان، جایشانکار اظهار داشت که سفر بلاوال به هند اهمیتی ندارد و از مردم خواست که «مطالعه آن» را نکنند.

بلاول بوتو برای شرکت در نشست شورای وزیران خارجه سازمان همکاری شانگهای وارد گوا شد. این اولین سفر یک وزیر خارجه پاکستان به هند از زمان ملاقات حنا ربانی خار با وزیر امور خارجه سابق هند، اس ام کریشنا، در سال 2011 است.