طرح هایی برای اولین بلوک برج مخصوص زنان در بریتانیا در لندن تصویب شد

توسط میز جهانی هند امروز: برنامه‌ریزان طرح‌هایی را تأیید کرده‌اند که به‌طور بالقوه به اولین بلوک برج تنها برای زنان در بریتانیا تبدیل می‌شود. گاردین در گزارشی اعلام کرد که بلوک برج با 102 آپارتمان در غرب لندن توسط یک انجمن مسکن که در سال 1920 به عنوان بخشی از جنبش حق رای تأسیس شد، ساخته خواهد شد.

صاحبخانه این ملک، Women’s Pioneer Housing (WPH)، گفت که هر خانه به طور خاص برای زنان طراحی می شود و امکانات شامل یک بالکن عمیق، سطوح کاری آشپزخانه کمی پایین تر و تهویه برای اطمینان از راحتی برای زنان یائسه خواهد بود.

همچنین تماشا کنید | ارتش هند و ارتش بریتانیا رزمایش مشترک نظامی Ajeya Warrior را در بریتانیا انجام می دهند

این برج 15 طبقه به زنانی که با نابرابری، سوء استفاده و معایب در بازار مسکن مواجه هستند، خانه هایی با اجاره کم ارائه می دهد. طبق گزارش گاردین، احتمالاً مستاجران شامل قربانیان آزار خانگی و زنان سیاه‌پوست و اقلیت‌هایی می‌شوند که با اختلاف دستمزد قابل توجهی روبرو هستند.

طبق قوانین تعیین شده توسط WPH، مستاجران باید زنان مجرد باشند و مردان تنها در صورتی می توانند در بلوک برج زندگی کنند که شریک مستاجر شوند. تنها راهی که مستاجر انحصاری می تواند مرد باشد این است که آنها فرزند بالغ مستاجر زن باشند و اجاره را به ارث ببرند.

این برج همچنین مسکن برای زنان تراجنسیتی، از جمله افرادی که قصد تغییر جنسیت را دارند، فراهم می کند. با این حال، مردانی که لباس‌های متقابل، مردان تراجنسیتی و هر کسی که سابقه خشونت مردانه علیه زنان یا کودکان داشته باشد، اجازه ورود به ملک را نخواهند داشت.

با این حال، همه چیز برای این پروژه خوب نیست زیرا برخی از مستاجران فعلی ممکن است قبل از بازگشت به برج، سال‌ها در جای دیگری زندگی کنند. ساکنان به گاردین گفتند که چندین پرونده حقوقی ناشی از اختلافات بر سر اسکان مجدد در جریان است.

همچنین بخوانید | تحقیقات نشان می‌دهد که رابطه جنسی دهانی عامل اصلی سرطان گلو در بریتانیا و ایالات متحده است

برخی از مردم محلی همچنین استدلال کردند که چنین تمرکز بالای زنان “زنان را در معرض خطر قرار می دهد” و “زنان مجرد بلند مرتبه را بسیار ناخوشایند می دانند”.

با این حال، کالین ویچ، مدیر معماران GRID که برج را طراحی کرده است، این ادعاها را رد کرد و گفت: “این یک نگرش دهه 1950 است که اگر یک زن از سه طبقه از پله ها بالا برود ممکن است بیهوش شود. این مضحک است.”

هنوز افراد زیادی از این پروژه حمایت می کنند و می گویند که این برج مسکن ارزان قیمت را برای زنان فراهم می کند. یک نفر در پاسخ به مشاوره برنامه ریزی گفت: “WPH مرا از روابط آزاردهنده و کنترل کننده نجات داد. بدون این مسکن، زنانی مانند من با یک چالش تقریبا غیرممکن روبرو هستند.»

WPH همچنین در حال برنامه ریزی برای ساخت یک مجتمع کم ارتفاع دیگر فقط برای زنان در شپردز بوش، در غرب لندن است.

همچنین بخوانید | تاجر هندی الاصل در بریتانیا به دلیل کلاهبرداری وام کووید محکوم شد