‘طلاق های اجباری’: عمران خان دولت پاکستان را مقصر می داند زیرا رهبران ارشد حزب به دلیل اعتراضات خشونت آمیز ترک کردند

توسط میز جهانی هند امروز: عمران خان، نخست وزیر سابق پاکستان که با بیش از 100 پرونده در سراسر کشور مواجه است، دولت ایالتی را به تلاش برای از بین بردن حزب خود، تحریک انصاف پاکستان، با “طلاق های اجباری” متهم کرده است.

عمران خان گفت که دولت به بهانه خشونت و آتش سوزی نهم ماه مه در تلاش است تا با “طلاق های اجباری” و محاکمه اعضای تحریک انصاف در دادگاه های نظامی حزب را از بین ببرد.

خان گفت: «این برچیدن PTI نیست، بلکه دموکراسی، آزادی ما است.

این بیانیه از آنجایی اهمیت پیدا می‌کند که برخی از دستیاران او و دیگر رهبران ارشد حزب را ترک کرده‌اند و خشونت‌هایی را که حامیان عمران خان پس از دستگیری دراماتیک او در 9 می به راه انداختند، محکوم کردند.

برای اولین بار در تاریخ پاکستان، معترضان به مقر ارتش (GHQ) در راولپندی یورش بردند و همچنین خانه یک فرمانده سپاه در لاهور را به آتش کشیدند. حزب تحریک انصاف بعداً اعتراضات خشونت آمیز را محکوم کرد. اما فواد چودری، دکتر شیرین مزاری، فیاض الحسن چوهان، مالک امین اسلم، محمود مولوی، امیر کیانی، جای پراکاش، آفتاب صدیقی و سانجی گنگوانی و بسیاری دیگر حزب عمران خان را ترک کردند.

همچنین بخوانید | عمران خان از شورای امنیت پاکستان خواست تا دموکراسی را نجات دهد و گفت: “شما آخرین امید ما هستید”

اکنون سرکوب دولت علیه حزب تحریک انصاف با قدرت کامل است و بسیاری از رهبران حزب احتمالا راه خود را از عمران خان جدا خواهند کرد. به گفته خان، بیش از 10000 کارگر و حامی حزب تحریک انصاف در زندان هستند و با شکنجه در زندان روبرو هستند. اما او سرپیچی می کند.

رئیس حزب تحریک انصاف در روز پنجشنبه در توییتی گفت: “سال گذشته در 25 مه، نزول ما به سمت فاشیسم آغاز شد. در حالی که سه راهپیمایی طولانی توسط PDM انجام شد. [Pakistan Democratic Movement] در طول 3.5 سال حکومت تحریک انصاف بدون هیچ مانعی، ما با تمام قدرت ترور دولتی روبرو شدیم. خانه‌ها در نیمه‌های شب شکسته شدند و حاملان و کارگران دفتر PTI ربوده شدند. و سپس هر کسی که به اسلام آباد رسید با گاز اشک آور، گلوله های پلاستیکی و وحشیگری پلیس روبرو شد.»

همچنین بخوانید | «قانون ارتش یا…»: «عناصر قدرتمند» گزینه‌هایی را به عمران خان داده است.

او گفت: “بعضی از ما فکر می‌کردیم که این یک مورد است، اما این تازه شروع بود. امروز بزرگترین و تنها حزب فدرال با خشم کامل قدرت دولتی بدون هیچ مسئولیتی مواجه است. بیش از 10000 کارگر و حامی PTI در زندان از جمله رهبران ارشد هستند. و برخی با شکنجه در حبس روبرو هستند.”

عمران خان توییت خود را با هشداری به دولت پایان داد. او گفت: “تلاش ها برای بردگی ما شکست خواهد خورد، زیرا ما یک جمعیت جوان آگاه از لحاظ سیاسی داریم که علیرغم مخفی شدن رسانه ها، اطلاعات خود را از رسانه های اجتماعی به دست می آورند.”