عمران خان، دولت پاکستان را به دلیل تضعیف حاکمیت قانون و تخریب اقتصاد مورد انتقاد قرار داد

توسط Press Trust of India: عمران خان، نخست وزیر سابق پاکستان، روز دوشنبه دولت ائتلافی به رهبری PML-N را به دلیل تخریب حاکمیت قانون و نابودی اقتصاد تحت نظارت تشکیلات قدرتمند مورد انتقاد قرار داد.

خان در رسانه‌های اجتماعی بیانیه‌ای داد که بر مسائل واقعی کشور متمرکز بود و نه برجسته کردن امور وخیم حزب خود که با خشم دولت به دلیل حمله به نهادها مواجه است.

وی در توییتی نوشت: «این دولت فاشیست با کنار گذاشتن کامل حکومت قانون، متعهد به یک دستور کار یک ماده‌ای برای سرکوب تحریک انصاف است و حکومت نظامی ژنرال مشرف را بسیار پشت سر گذاشته است».

وی در ادامه افزود که اقتصاد پاکستان با کمبود نقدینگی در حال سقوط به ورطه نابودی است. خان گفت: دلار در بازار آزاد 315 روپیه فروخته می شود، در حالی که برای کسانی که شناسنامه ندارند از 320 تا 325 روپیه موجود است و هر دلار 30 روپیه بین رسمی و آزاد تفاوت دارد. نرخ های بازار

همچنین بخوانید | ائتلاف حاکم پاکستان پیشنهاد گفتگوی عمران خان نخست وزیر سابق را رد کرد

وی افزود: این دلاری شدن اقتصاد به معنای عدم سرمایه گذاری داخلی و خارجی در کشور است که منجر به انقباض تولید ناخالص داخلی و بدتر از آن تورم فوق العاده می شود.

خان با عطف به موضوع مورد علاقه خود یعنی سنگ اندازی به مخالفانش، گفت که رهبران دولت ائتلافی میلیاردها دلار در خارج از کشور ذخیره کرده اند و قابل درک است که آنها تحت فشار قرار نمی گیرند.

سوال این است که چگونه تشکیلات پاکستانی اجازه می دهد کشور به سمت یک فروپاشی کامل اقتصادی پیش برود؟ او درخواست کرد.

این بیانیه در حالی بیان می‌شود که دولت و خان ​​به دلیل بدرفتاری با زنان حامی تحریک انصاف پاکستان که پس از دستگیری در پی اعتراضات خشونت‌آمیز در 9 ماه مه، هنوز در زندان به سر می‌برند، مبادله کرده‌اند.

خان تحت فشار است تا حزب خود را دست نخورده نگه دارد، زیرا ده ها تن از رهبران پس از سرکوب آغاز شده برای دستگیری افرادی که در حملات به تأسیسات نظامی دست داشتند، آن را ترک کردند. ظاهراً اظهارات او تلاشی است برای اینکه به هوادارانش بگوید که خان هنوز مرتبط است و می تواند کشور را از مشکل خارج کند.

همچنین بخوانید | «بازی» برای عمران خان تمام شد: مریم نواز در نخست وزیر سابق به دلیل فرار اعضای ارشد حزب تحریک انصاف مخالفت می کند

خان، یک بازیکن کریکت که تبدیل به سیاستمدار شده بود، در آوریل سال گذشته پس از از دست دادن رای عدم اعتماد به رهبری خود از قدرت برکنار شد، که به گفته او بخشی از توطئه ایالات متحده بود که او را به دلیل تصمیمات مستقل سیاست خارجی خود در مورد روسیه هدف قرار داده بود. ، چین و افغانستان.