فروش سهام BPCL: با توجه به نگرانی های موجود ، Vedanta چگونه بودجه خرید BPCL را تأمین می کند؟

نیو دهلی: تجزیه و تحلیل فلزات به نفت شرکت Vedanta برای خرید Bharat Petroleum Corp Ltd (BPCL) یک پیشرفت طبیعی به سمت ادغام پایین دستی است که از حاشیه آن جلوگیری می کند ، اما در مورد توانایی مروجان آن در تأمین مالی برای چنین خریدهایی تردید وجود دارد. .

در حالی که سود سهام BPCL به راحتی می تواند هزینه بدهی هر خرید را تأمین كند ، “سوالی كه ما داریم این است كه Vedanta Ltd با توجه به نگرانی در مورد اهرم فشار در Vedanta و والدین ، ​​چگونه بودجه را تأمین می كند؟” ، JP Morgan گفت:

خرید 75 درصد سهام BPCL (52.98 درصد دولت و 22 درصد از طریق پیشنهاد آزاد) بسته به قیمت (395 تا 600 روپیه هر سهم) برای ودانتا 64،200-97،600 کرور هزینه دارد.

“با فرض فروختن ودانتا از سهام خود (BPCL) در (شركت گاز شهری) Indraprastha Gas Ltd و (واردكننده LNG) Petronet LNG Ltd فروخته می شود ، هزینه خالص خرید 52200 كورر تا 85500 کرور روپیه است. با 8 دلار در هر هزینه بهره درصد ، هزینه بهره از 4100 کرور تا 6800 کرور روپیه متغیر است.

در این گزارش آمده است: “بر اساس برآورد درآمد مستقل سال مالی 23 محافظه کارانه ما ، حتی در پرداخت سود 75 درصدی ، این حتی اگر فرض کند 25 درصد مالیات بر سود سود حاصل شود ، هزینه بدهی را تأمین می کند.”

در این صورت هیچ گونه واگذاری اضافی مانند فروش سهام LNG موزامبیک ، سود اضافی در صورت به دست آوردن BPCL به مدیریت مدیریت پالایشگاه بینا و هرگونه فروش بیشتر دارایی در نظر گرفته نمی شود.

“با این حال سوال این است که Vedanta چگونه می تواند بودجه ای را تأمین کند؟” جی پی مورگان گفت. “در حالی که ودانتا به صورت تلفیقی چندان قابل استفاده نیست ، اما سوال اصلی اهرم وام اصلی مادر و شرکت های دارای لیست به مادر اصلی (در حال حاضر با 1 میلیارد دلار) است. در این زمینه ، ما تلاش می کنیم ببینیم ودانتا چگونه تأمین شده است منابع مالی.”

این سازمان می گوید ، اما یک ساختار SPV که به صورت حلقه ای محصور شده و بدهی سود سهام از BPCL را ارائه می دهد ، ممکن است.

PTI روز چهارشنبه گزارش داد که یک وسیله نقلیه مخصوص (SPV) از Vedanta Ltd در فهرست BSE و منابع اصلی Vedanta مستقر در لندن اوایل این هفته ابراز علاقه اولیه (EoI) برای خرید سهام دولت در BPCL کرده است.

ودانتا صاحب میادین نفتی در راجستان است و BPCL به آن پالایشگاههایی می دهد كه می توانند نفت خام تولیدی خود را به سوختهای با ارزش افزوده مانند بنزین و گازوئیل تبدیل كنند. به گفته تحلیلگران ، افزودن دومین خرده فروش بزرگ سوخت هند یک ادغام طبیعی در پایین دست است زیرا می تواند خطرات مرتبط با تجارت بالادستی مانند قیمت های بی ثبات را بپوشاند.

جی پی مورگان گفت: “در حالی که یک ساختار SPV حلقه ای ، که در آن بدهی توسط سهام BPCL تأمین می شود و از طریق سود سهام شرکت تأمین می شود ، ما تأکید خواهیم کرد که ودانتا در درجه اول منافع خود را در زمینه فعالیت دارایی های بالادستی دارد و نه پایین دست.” .

با این حال ، ودانتا دارای سابقه موفقیت در ایجاد ارزش از دارایی های دولتی است (هندوستان روی ، بالکو) و می تواند شرکای دیگری را در هر SPV بیاورد ، که این باعث کاهش خطر می شود.

در ادامه افزود که EoI به طور خودکار به یک پیشنهاد واقعی تبدیل نمی شود و Vedanta به خوبی می تواند در دور مالی سقوط کند.

ودانتا ، جی پی مورگان گفت ، هیچ تجربه ای در زمینه پالایش و بازاریابی سوخت ندارد ، اما توانسته ارزش قابل توجهی را از شرکت های دولتی ایجاد کند.

همچنین ، سود FY23 BPCL منعکس کننده سود حالت پایدار نبوده و کمتر از سود دهی میان دوره خواهد بود.