فقیری در چین وجود ندارد؟ ویدیوهایی که فقر را نشان می دهد از رسانه های اجتماعی ناپدید می شوند

توسط میز جهانی هند امروز: رئیس جمهور چین شی جین پینگ می گوید که این کشور فقر را شکست داده است. با این حال، ویدئوهای فقر در چین یا بحث در مورد فقر یک تابو است و در اخبار یا پلتفرم های رسانه های اجتماعی در این کشور ممنوع شده است.

به گزارش نیویورک تایمز، ویدئویی از یک زن مسن که نشان می داد با 100 یوان (1182 INR) که تقریباً مستمری ماهانه و تنها منبع درآمد او بود، چه مواد غذایی می تواند بخرد، پس از انتشار در سایت های رسانه های اجتماعی در چین حذف شد. بار.

هو چنفنگ فیلمی را که از اینترنت چین حذف شده بود ضبط کرد و آن را در سایت های ویدیویی محبوب منتشر کرد. به قول بسیاری از کامنت گذاران شبکه های اجتماعی، او بیش از حد فاش می کرد.

یکی از کامنت‌گذاران در یک موضوع بحث حذف شده در Zhihu، سایتی شبیه به Quora، نوشت: «این موضوع غیرقابل لمس است. یکی دیگر نوشت: «حساب او سانسور شد فقط به این دلیل که نشان داد زندگی برای بسیاری از مردم چگونه است.»

حساب‌های رسانه‌های اجتماعی خواننده‌ای که از طریق آهنگ‌هایش فقر را در چین بیان می‌کرد، به حالت تعلیق درآمد. او می خواند: «من هر روز صورتم را می شوم، اما جیبم از صورتم تمیزتر است. من به کالج رفتم تا به جوان‌سازی چین کمک کنم، نه برای ارائه غذا.» آهنگ او ممنوع شد و حساب های شبکه های اجتماعی او به حالت تعلیق درآمد.

سال گذشته در سال 2022، یک کارگر مهاجر در چین پس از اینکه در حال تلاش برای حمایت از خانواده‌اش پس از مثبت شدن آزمایش کووید بود، همدردی و توجه گسترده‌ای را به خود جلب کرد. او به عنوان سخت کوش ترین فرد چین شناخته شد. سانسورها گفتگو درباره او را مسدود کردند و مقامات محلی بیرون از خانه او مستقر شدند تا از ملاقات خبرنگاران با همسرش جلوگیری کنند.

در سال 2021، شی جین پینگ “پیروزی همه جانبه در نبرد علیه فقر” را اعلام کرد. با این حال بسیاری از مردم فقیر باقی می مانند یا درست بالای خط فقر زندگی می کنند. موضوع فقر به یک موضوع تابو تبدیل شده است که خشم دولت را برانگیخته است.

در ماه مارس، اداره فضای سایبری چین، تنظیم کننده اینترنت این کشور، اعلام کرد که با افرادی که ویدیوها یا پست هایی را منتشر می کنند که «عمداً غم و اندوه را دستکاری می کنند، دو قطبی را تحریک می کنند، اطلاعات مضر ایجاد می کنند که به تصویر حزب و دولت آسیب می زند، سرکوب خواهد کرد. و توسعه اقتصادی و اجتماعی را مختل می کند.»

رگولاتور اینترنت کشور ویدیوهای غم انگیز افراد مسن، معلولان و کودکان را ممنوع کرد.

نیویورک تایمز گزارش داد که پشت این ممنوعیت دولتی است که مشتاق است همه صحبت ها در مورد چین را مثبت نگه دارد. حزب کمونیست به این می بالد که در چهار دهه گذشته چند نفر را از فقر نجات داده است، در حالی که از ذکر این موضوع امتناع می ورزد که چگونه کل ملت را در دوران مائوتسه تونگ به فقر مطلق انداخته است.

فقرزدایی مدالی است که حزب برای ادعای مشروعیت خود به رخ می کشد. اما علیرغم ظهور چین به عنوان یک قدرت اقتصادی، این کشور از شبکه ایمنی اجتماعی به شدت نامناسبی برخوردار است و دولت مشتاق است تا هرگونه بحث در مورد شرایطی که مردم فقیر با آن روبرو هستند را مسدود کند.

با جستجوی کلمه چینی “pinkun” یا فقر در بزرگترین پورتال خبری کشور، qq.com، مهمترین خبر مربوط به تحقیقاتی است که نشان می دهد فقر چهارمین علت مرگ و میر در ایالات متحده است. رسانه های خبری به ندرت در مورد علل سیستماتیک فقر در چین گزارش می دهند.