فواد چودری، رهبر حزب عمران خان، برای جلوگیری از دستگیری در داخل دادگاه دوید تماشا کردن

توسط میز جهانی هند امروزدر صحنه‌های دراماتیک خارج از دادگاه عالی اسلام‌آباد، فواد چودری، رهبر حزب عمران خان، نخست‌وزیر سابق پاکستان لحظاتی پس از آزادی خود به داخل ساختمان دادگاه بازگشت.

فواد چودری هفته گذشته همراه با سایرین دستگیر شد تحریک انصاف پاکستان (PTI) به گفته پلیس اسلام آباد، رهبران احزاب به دلیل “برانگیختن آتش سوزی و اعتراضات خشونت آمیز تحت یک طرح اندیشیده شده برای تهدید صلح”. این اعتراضات پس از دستگیری عمران خان توسط محیط بانان پاکستانی در مقابل دادگاه عالی اسلام آباد آغاز شد.

روز سه‌شنبه، بلافاصله پس از صدور حکم آزادی او توسط دادگاه عالی اسلام‌آباد، فواد چودری از دادگاه بیرون آمد و داخل خودروی SUV سفید خود نشست. با این حال، با دیدن پلیس در خارج از دادگاه، به سرعت در ماشین را باز کرد و به سرعت داخل شد

به گزارش دان نیوز، چودری در حالی که پلیس برای دستگیری وی در پرونده دیگری از محل حاضر شد، به داخل دادگاه دوید.

همچنین بخوانید | عمران خان در پرونده خشونت در پارک زمان و «سخنان نفرت انگیز» وثیقه دریافت کرد

اندکی پس از آن، حزب تحریک انصاف ویدئویی را در توییتر به اشتراک گذاشت که نشان می داد فواد چودری توسط وکلای دادگاه عالی اسکورت می شود.

در این توییت، این حزب مدعی شد که فواد چودری علیرغم اعطای وثیقه از ساختمان دادگاه عالی ربوده شده است. در حال حاضر، یک بار دیگر تلاش برای ربودن او از IHC وجود دارد [Fawad] در این توییت آمده است.

هیبا همسر فواد در توییتر گفت: «آنها [tried] برای دستگیری دوباره.»

همچنین بخوانید | ارتش پاکستان به اقدام علیه عمران خان بر اساس قانون ارتش، قانون اسرار رسمی اشاره می کند

دستگیری عمران خان در 9 می توسط تکاوران پاکستان در ساختمان دادگاه عالی اسلام آباد باعث ناآرامی در کشور شد. این اعتراضات منجر به کشته شدن چندین نفر و تخریب ده ها تاسیسات نظامی و دولتی توسط معترضان شده است.

ایمان خان در آوریل سال گذشته پس از از دست دادن رای عدم اعتماد به رهبری خود از قدرت برکنار شد، که به گفته وی بخشی از توطئه ای به رهبری ایالات متحده بود که وی را به دلیل تصمیمات مستقل سیاست خارجی خود در مورد روسیه، چین و افغانستان هدف قرار داد.