قایق با 400 مهاجر بین یونان و مالت در حال حرکت است

یک کشتی با حدود 400 سرنشین بین یونان و مالتا در حال حرکت است و در حال عبور از آب است.

رویترز

میلان،به روز شده: 10 آوریل 2023 05:45 IST

سازمان غیردولتی آلمانی Sea-Watch International گفت که قایق را با دو کشتی تجاری در نزدیکی آن پیدا کرده است که از آنها خواسته شده است که عملیات نجات را انجام ندهند. (عکس: Twitter/Sea Watch International)

توسط رویترز:

سرویس پشتیبانی تلفن هشدار روز یکشنبه اعلام کرد، پس از افزایش شدید قایق‌های مهاجر در حال عبور از دریای مدیترانه از شمال آفریقا، یک کشتی با حدود 400 سرنشین بین یونان و مالت در حال حرکت است و در حال حرکت در آب است.

زنگ هشدار در توییتر اعلام کرد که تماسی از قایق دریافت کرده اند که یک شبه از طبروک در لیبی حرکت کرده است و آنها به مقامات اطلاع داده اند. آنها افزودند، اما مقامات تاکنون عملیات نجاتی را آغاز نکرده بودند.

تلفن هشدار گفت که قایق اکنون در منطقه جستجو و نجات مالت (SAR) قرار دارد.

سازمان غیردولتی آلمان Sea-Watch International در حساب توییتر خود اعلام کرد که قایق را با دو کشتی تجاری در نزدیکی آن پیدا کرده است.

در این بیانیه آمده است که مقامات مالتی به کشتی‌ها دستور داده‌اند که عملیات نجات را انجام ندهند و از یکی از آنها خواسته شده است که برای آن سوخت تامین کند.

تماس با مقامات مالتی برای اظهار نظر بلافاصله ممکن نشد.

تلفن هشدار گفت که افراد سرنشین در هراس هستند و تعدادی از آنها به مراقبت پزشکی نیاز دارند. آنها گفتند که سوخت کشتی تمام شده بود و عرشه پایینی آن پر از آب بود، در حالی که کاپیتان آنجا را ترک کرده بود و کسی نبود که بتواند قایق را هدایت کند.

یک سازمان غیردولتی دیگر به نام Resqship آلمان روز یکشنبه اعلام کرد حداقل 23 مهاجر در طول شب در دریای مدیترانه در یک کشتی غرق شده جان خود را از دست دادند.

این سازمان در توییتر اعلام کرد که این سازمان غیردولتی طی یک عملیات نجات 25 نفر را در آب پیدا کرد و کارکنان آن توانستند 22 بازمانده و دو جسد را بیابند، اگرچه گفته شده بود که 20 نفر دیگر قبلاً غرق شده بودند.

هفته گذشته، 440 مهاجر پس از یک عملیات پیچیده 11 ساعته در دریاهای طوفانی توسط کشتی ژئو بارنتس سازمان خیریه پزشکان بدون مرز (MSF) در سواحل مالت نجات یافتند.

دست کم 23 مهاجر آفریقایی در روز شنبه پس از غرق شدن دو قایق آنها در سواحل تونس هنگام تلاش برای رسیدن به ایتالیا ناپدید شدند و چهار نفر جان باختند.