مرد تگزاسی که 5 همسایه را به دلیل صدای شلیک گلوله کشته بود، چهار بار اخراج شد

توسط رویترز: آ مرد تگزاسی متهم به کشتن پنج همسایه پس از اینکه از او خواسته شد تیراندازی را متوقف کند اداره مهاجرت و گمرک ایالات متحده (ICE) روز دوشنبه گفت که تفنگ تهاجمی او به دلیل سر و صدا از سال 2009 تاکنون چهار بار از ایالات متحده اخراج شده است.

ICE در بیانیه ای گفت که مظنون تیراندازی در جامعه روستایی کلیولند، تگزاس، فرانسیسکو اوروپسا، 38 ساله، مکزیکی است که در مارس 2009 پس از دستور قاضی مهاجرت از کشور اخراج شد. ICE گفت که او دوباره در سپتامبر 2009، ژانویه 2012 و ژوئیه 2016 دستگیر و اخراج شد.

همچنین بخوانید | مردی در تگزاس پس از شکایت خانواده از تیراندازی، 5 نفر را کشت، مظنون فراری

ICE افزود: اوروپسا در ژانویه 2012 در شهرستان مونتگومری، تگزاس به دلیل رانندگی در حالت مستی مجرم شناخته شد و به زندان محکوم شد.

مجریان قانون تا اواخر بعد از ظهر دوشنبه رسانه ها را در مورد پیشرفت جستجوی خود به روز نکرده بودند، اما ظاهراً مسیر روز یکشنبه سرد شده بود.

جیمز اسمیت، مامور ویژه اف‌بی‌آی هیوستون، روز یکشنبه به خبرنگاران گفت: ما نمی‌دانیم او کجاست. “در حال حاضر، ما صفر سرنخ داریم.”

گرگ کپرز، کلانتر شهرستان سان جاسینتو، گفت که افسران در جستجوی خانه به خانه بودند که در آن بیش از 250 افسر مجری قانون از 12 آژانس شرکت داشتند. مقامات برای اطلاعاتی که منجر به دستگیری مظنون شود، 80000 دلار جایزه در نظر گرفته اند.

همچنین بخوانید | اف بی آی با “سرنخ صفر” به تعقیب مرد مسلح تگزاس که 5 همسایه را کشته بود ادامه می دهد

کپر روز شنبه گفت که مظنون جمعه شب از خانه خود خارج شد و با یک تفنگ به سبک AR-15 در حیاط خانه خود شروع به تیراندازی کرد. این زمانی بود که همسایگان در کلیولند، در حدود 45 مایلی (72 کیلومتری) شمال هیوستون، از او خواستند که دست از کار بکشد، زیرا شلیک یک نوزاد را بیدار نگه می داشت.

کپر گفت که پلیس سلاح مورد استفاده در تیراندازی را کشف کرده است، اما مظنون ممکن است به یک تپانچه مسلح باشد. پلیس همچنین اسلحه های دیگری را در خانه مظنون و همچنین یک تلفن همراه کشف کرده است.

همچنین بخوانید | پلیس آمریکا: ناپدری هندی-آمریکایی پسر ناپدید شده تگزاس 10000 دلار را قبل از رفتن به هند دزدید.

یکی از بازماندگان تیراندازی، ویلسون گارسیا، که پدر نوزاد 1 ماهه است، به شبکه ABC News KTRT Houston گفت که پس از چند گلوله تقریباً به او برخورد کرد، از پنجره فرار کرد.

او به KTRT گفت: “ما از او خواستیم ساکت باشد” زیرا سر و صدا کودک را می ترساند.

مظنون به جای توقف، با تفنگ خود وارد خانه شد و شروع به تیراندازی کرد.

قربانیان سونیا آرژانتین گوزمن، 25 ساله شناسایی شدند. دیانا ولاسکز آلوارادو، 21 ساله; جولیسا مولینا ریورا، 31 ساله; خوزه جاناتان کازارز، 18 ساله; و دانیل انریکه لاسو، 8 ساله. به گفته FBI، همه آنها در خانه زندگی می کردند، اما اعضای یک خانواده واحد نبودند.

براساس آرشیو Gun Violence، تیراندازی های دسته جمعی در ایالات متحده امری عادی شده است، با حداقل 176 مورد تا کنون در سال 2023، که بیشترین میزان در این مقطع در سال از حداقل سال 2016 است. این گروه غیرانتفاعی تیراندازی دسته جمعی را به عنوان تیراندازی دسته جمعی تعریف می کند که در آن چهار یا چند نفر مجروح یا کشته شوند، بدون احتساب تیرانداز.

همچنین بخوانید | مرد تگزاسی برای تیراندازی به مامور قلابی پارکینگ که از او 40 دلار کلاهبرداری کرده بود، تاریخ را متوقف کرد