مرد هندی الاصل در بریتانیا به دلیل ویدیوی توهین آمیز TikTok محکوم شد

مردی هندی الاصل به نام امریک باجوا توسط دادگاهی در بریتانیا به دلیل انتشار ویدئویی که در شبکه های اجتماعی توهین آمیز برای برخی از جوامع تشخیص داده بود به ۱۸ ماه حبس محکوم شد.

مطبوعات اعتماد هند

لندن،به روز شده: 12 آوریل 2023 ساعت 17:22 IST

مرد هندی الاصل در بریتانیا به دلیل ویدیوی توهین آمیز TikTok محکوم شد

امریک باجوا از اسلاو در برکشایر هفته گذشته محکوم و 240 پوند جریمه شد.

توسط Press Trust of India: یک مرد 68 ساله هندی الاصل به دلیل ویدئویی که در شبکه های اجتماعی منتشر کرده بود، توسط دادگاهی در بریتانیا به 18 ماه حبس محکوم شد.

امریک باجوا از اسلاف در برکشایر، جنوب شرق انگلیس، هفته گذشته پس از اعتراف به اتهام ارسال یک پیام یا موضوع توهین آمیز / زشت / ناپسند / تهدید آمیز توسط شبکه ارتباطی عمومی، محکوم شد و به 240 پوند جریمه نقدی محکوم شد.

پلیس روز سه شنبه در بیانیه ای اعلام کرد: در پی تحقیقات پلیس دره تیمز، مردی به دلیل ارسال پیام توهین آمیز با استفاده از رسانه های اجتماعی محکوم شد.

این پست مربوط به ویدیویی است که او در 19 ژوئیه سال گذشته در TikTok پست کرده بود، طبق گزارش ها، جامعه دالیت را هدف قرار داده بود.

همچنین بخوانید | مجمع کالیفرنیا قطعنامه‌ای را تصویب کرد که در آن از کنگره آمریکا می‌خواهد شورش‌های سال ۱۹۸۴ ضد سیک‌ها را به عنوان «نسل‌کشی» به رسمیت بشناسد.

گروهبان اندرو گرانت، افسر تحقیق در مورد این پرونده از ایستگاه پلیس اسلاو، گفت: “من از حکم صادر شده، که پیام روشنی را ارائه می دهد که پلیس دره تیمز رفتاری مانند امریک باجوا را تحمل نخواهد کرد، خوشحالم.”

او گفت: «به عنوان یک نیرو، ما متعهد به محافظت از جوامع خود هستیم و اطمینان حاصل می کنیم که با اقدامات جنایتکارانه ای که پتانسیل تضعیف انسجام جامعه را دارند، به شدت برخورد می شود.

باجوا چند روز پس از پست خود در 22 ژوئیه سال گذشته دستگیر و در 2 مارس امسال از طریق احکام پستی متهم شد.

اتحاد ضد تبعیض طبقاتی (ACDA)، یک سازمان داوطلبانه حقوق بشر که علیه تبعیض‌های طبقاتی در بریتانیا کمپین می‌کند، از جمله سازمان‌هایی بود که از پست توهین‌آمیز «کاستی» که آن را به عنوان سخنان نفرت‌انگیز هدف‌گیری شده علیه جوامع دالیت توصیف کرد، شکایت کرد.

همچنین بخوانید | دونالد ترامپ پس از اظهارات تایوان گفت: ماکرون در حال «بوسیدن» «الاغ» شی جین پینگ است

سخنگوی ACDA گفت: “حکم 18 هفته زندان نشان دهنده شدت آسیبی است که ویدئوی امریک باجوا به جامعه دالیت وارد کرد.”

ما می دانیم که این محکومیت به طور خاص به «کاست» اشاره نکرده است زیرا کاست هنوز یک ویژگی محافظت شده در قانون نیست. اما سرویس تعقیب جنایی (CPS) در جلسه استماع کلمات توهین آمیز «چورا» و «چمار» را که آقای باجوا به کار برد به اشتراک گذاشت. ویدئویی که امریک سینگ باجوا در سال 2022 در TikTok ارسال کرد، محتوای بسیار سمی و کاستایی داشت.

ACDA گفت که این محکومیت نتیجه همکاری چندین سازمان اجتماعی است. پلیس دره تیمز از همه شاهدان کلیدی که در تحقیقات این نیرو در مورد این پرونده کمک کردند تشکر کرد.

همچنین بخوانید | RoboDog به پلیس با فناوری پیشرفته شهر نیویورک عضله می افزاید