مرد 85 ساله آمریکایی به سر یک نوجوان سیاهپوست به دلیل کوبیدن در اشتباه شلیک کرد.

توسط رویترز: یک مرد کانزاس سیتی روز دوشنبه (به وقت محلی) در تیراندازی به یک نوجوان سیاهپوست که پس از راه رفتن به خانه اشتباهی هنگام رفتن به برادران دوقلوی کوچکترش مجروح شد، به دو جنایت متهم شد.

به گفته دادستان، اندرو لستر، مردی سفیدپوست 85 ساله، به دلیل تیراندازی به رالف یارل (16 ساله) در حوالی ساعت 10 شب روز 13 آوریل، به ضرب و شتم درجه یک و اقدام جنایی مسلحانه متهم شد.

زاخاری تامپسون، دادستان کانتی کلی، بدون ارائه جزئیات بیشتر در یک کنفرانس خبری گفت: «می توانم به شما بگویم که این پرونده یک مولفه نژادی داشت.

دادستان گفت: دو گلوله از یک هفت تیر از در شیشه ای شلیک شد. تامپسون گفت که یارل که از ناحیه سر و دستش ضربه خورده بود، از آستانه عبور نکرد و افزود که به نظر نمی رسد در این برخورد هیچ کلمه ای رد و بدل شده باشد.

به گفته دادستان، لستر در صورت مجرم شناخته شدن به اتهام حمله و تا 15 سال برای اقدام جنایی ممکن است با حبس ابد روبرو شود. او افزود که جنایات ناشی از نفرت، که ثبت نشده اند، مجازات کمتری در میسوری دارند.

همچنین بخوانید | اصلاحات پلیس در شهر میشیگان ایندیانا آزمایش شد، جایی که افسر سال گذشته مرد سیاه پوست را کشت

کانزاس سیتی پس از تیراندازی صاحب خانه به یارل که از بیمارستان مرخص شده و به گفته خانواده اش در حال بهبودی است، شاهد اعتراضات دو روزه بوده است.

ویدئوهای آنلاین نشان می‌دهد که تظاهرکنندگان روز دوشنبه در خانه یک طبقه مظنون در خیابانی پردرخت جمع شدند و فریاد می‌زدند “زندگی سیاه‌پوستان مورد حمله قرار گرفته است” و “ایستادید، مقابله کنید”.

کامالا هریس، معاون رئیس‌جمهور آمریکا در واکنش به تیراندازی در توییتر نوشت: «هیچ کودکی نباید در ترس از گلوله خوردن به دلیل به صدا درآوردن زنگ خانه اشتباه زندگی کند».

همچنین بخوانید | مادر پسری که به معلمی در ویرجینیا تیراندازی کرد، به دلیل بی توجهی به کودک و ناتوانی در تهیه اسلحه دستگیر شد

وکیل خانواده بن کرامپ روز دوشنبه خواستار دستگیری صاحب خانه و متهم شدن به سوء قصد به قتل نوجوانی شده بود که منطقه مدرسه او را “دانش آموز ممتاز و موسیقیدان با استعداد” توصیف کرده بود.

استیسی گریوز، رئیس پلیس شهر کانزاس گفت که مالک خانه ابتدا بازداشت شد، در بازداشت 24 ساعته قرار گرفت، سپس در انتظار مصاحبه با یارل و جمع آوری شواهد پزشکی قانونی آزاد شد.

بعداً حکم بازداشت لستر با وثیقه 200000 دلاری صادر شد. دادستان گفت که او تا ساعت 5 بعد از ظهر CDT (3:30 بامداد IST) در بازداشت نبود.

همچنین بخوانید | رهبران سیاسی ایالات متحده پس از تیراندازی های دسته جمعی برای قوانین سخت گیرانه تر اسلحه مبارزه می کنند

میسوری یک “قانون پایبند” دارد که به صاحبان خانه اجازه می دهد از نیروی فیزیکی برای دفاع از خود در برابر متجاوزان مشکوک استفاده کنند.

قانون می گوید که یک فرد نمی تواند از نیروی کشنده استفاده کند مگر اینکه به طور منطقی معتقد باشد که برای محافظت از خود یا شخص دیگری در برابر مرگ یا آسیب جسمی جدی یا جنایت احتمالی ضروری است.