معاون وزیر امور خارجه اوکراین از امروز به هند سفر کرد و مناقشه روسیه در دستور کار قرار گرفت

وزیر اوکراین در اولین سفر خود از زمان آغاز تهاجم روسیه در فوریه 2021، با نمایندگان وزارت امور خارجه دیدار خواهد کرد.

گیتا موهان

دهلی نو،به روز شده: 9 آوریل 2023 ساعت 11:25 IST

معاون وزیر امور خارجه اوکراین

معاون وزیر امور خارجه اوکراین Emine Dzhaparova (تصویر: AP/File)

نوشته گیتا موهانامین جاپارووا معاون وزیر امور خارجه اوکراین از امروز در یک سفر رسمی چهار روزه به دهلی نو می‌رود. وزیر اوکراین در اولین سفر خود از زمان آغاز تهاجم روسیه در فوریه 2021، با نمایندگان وزارت امور خارجه (MEA) دیدار خواهد کرد. همچنین انتظار می‌رود جاپارووا از نخست‌وزیر نارندرا مودی برای بازدید از اوکراین دعوت کند.

وزارت امور خارجه اوکراین اعلام کرد: امینه جاپارووا معاون اول وزیر امور خارجه اوکراین از 9 تا 12 آوریل در یک سفر رسمی به هند خواهد بود.

در این بیانیه آمده است: جاپارووا با ورما گفت‌وگو خواهد کرد و انتظار می‌رود که در طی آن هر دو طرف در مورد روابط دوجانبه بحث و تبادل نظر کنند و در مورد وضعیت فعلی اوکراین و مسائل جهانی مورد علاقه دوجانبه تبادل نظر کنند. جاپارووا همچنین با میناکشی لخی وزیر امور خارجه و فرهنگ و معاون مشاور امنیت ملی ویکرام مصری دیدار خواهد کرد.

همچنین بخوانید | 7000 کشته، بیش از 8 میلیون آواره: 1 سال جنگ روسیه و اوکراین چه معنایی برای بشریت داشت؟

در یک گفتگوی تلفنی با رئیس جمهور ولودیمیر زلنسکی در اکتبر سال گذشته، نخست وزیر مودی گفت که “هیچ راه حل نظامی وجود ندارد” و هند آماده است در تلاش های صلح مشارکت کند.

در این بیانیه آمده است: «در طول 30 سال گذشته از برقراری روابط دیپلماتیک، همکاری های دوجانبه بین دو کشور پیشرفت های چشمگیری در زمینه های تجاری، آموزشی، فرهنگی و دفاعی داشته است. وی افزود: این دیدار فرصتی برای درک بیشتر و منافع متقابل خواهد بود.

همچنین بخوانید | در جنگ روسیه و اوکراین، راه فاجعه بارتری ممکن است در پیش باشد