مهم نیست که سیاست ما چقدر سخت می شود…: بایدن از توافق سقف بدهی 31.4 تریلیون دلاری استقبال می کند، می گوید “بحران جلوگیری شد”

توسط رویترز:

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا روز جمعه در اولین سخنرانی خود از دفتر بیضی کاخ سفید، با حمایت از تصویب لایحه ای برای تعلیق سقف بدهی آمریکا و جلوگیری از فاجعه اقتصادی، “جلوگیری از بحران” را اعلام کرد.

بایدن از این لحظه استفاده کرد و از آمریکایی ها درخواست کرد تا اختلافات خود را پر کنند و گفت که سازش او با کوین مک کارتی، جمهوری خواه ارشد کنگره، نشان داد که چه کاری می توان انجام داد.

او گفت: «هرچقدر هم که سیاست ما سخت شود، ما باید یکدیگر را نه به عنوان دشمن بلکه به عنوان هموطنان آمریکایی ببینیم.

بایدن، یک دموکرات، گفت که این لایحه را روز شنبه امضا می‌کند تا به قانون تبدیل شود و ماه‌ها بلاتکلیفی را به پایان برساند و از اتفاقی که می‌توانست برای اولین بار در تاریخ 5 ژوئن آمریکا نکول می‌کرد، جلوگیری کند.

بایدن در حالی که بر روی میز تاریخی “Resolute Desk” در کاخ ریاست جمهوری نشسته بود، گفت: “دستیابی به توافق حیاتی بود و این یک خبر بسیار خوب برای مردم آمریکا است. هیچ کس هر آنچه را که می خواست به دست نیاورد. اما مردم آمریکا به آنچه نیاز داشتند رسیدند.” دفتر.

او گفت: «ما از یک بحران اقتصادی، یک فروپاشی اقتصادی جلوگیری کردیم.

پس از مذاکرات سخت، سنا و مجلس نمایندگان این هفته لایحه ای را تصویب کردند که سقف بدهی 31.4 تریلیون دلاری دولت را به حالت تعلیق در می آورد.

بایدن گفت برای حفظ پیشرفت اقتصادی ایالات متحده، حفظ ایمان و اعتبار کامل این کشور بسیار مهم است. بایدن گفت: «مخاطرات نمی توانست بالاتر باشد.

رئیس جمهور که برای انتخاب مجدد نامزد می شود، به لوایح دو حزبی دیگری که امضا کرده است اشاره کرد و از مک کارتی، رئیس مجلس نمایندگان که شریک اصلی مذاکره او بود، تمجید کرد.

همچنین بخوانید | ایالات متحده برای اولین بار از نکول خود جلوگیری کرد و تعلیق محدودیت بدهی را تصویب کرد

مک کارتی، یکی از حامیان دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق، یکی از 147 جمهوری خواه بود که در انتخابات سال 2020 که بایدن پیروز شد، رای ناموفق داد.

بایدن گفت: «ما توانستیم کنار بیاییم، کارها را انجام دهیم. هر دو طرف با حسن نیت عمل کردند.»

جمهوری‌خواهان ماه‌ها از افزایش سقف بدهی خودداری کردند و از بایدن و دموکرات‌ها خواستند در ازای آن، هزینه‌های بودجه سال ۲۰۲۴ را کاهش دهند. کاخ سفید قبل از شروع مذاکرات خواستار توافق سقف بدهی پاک شد.

در نهایت، بایدن و مک کارتی در آخرین لحظه توافقی را امضا کردند که محدودیت بدهی را تا ژانویه 2025 به حالت تعلیق در می آورد و هزینه ها را محدود می کند.

مجلس نمایندگان تحت کنترل جمهوری خواهان با 314 رای موافق در مقابل 117 رای موافق این لایحه را تصویب کرد و سنای تحت کنترل دموکرات ها با 63 رای موافق در برابر 36 رای موافق.

بایدن گفت: «رای نهایی در هر دو مجلس قاطع بود.

موسسه رتبه‌بندی فیچ روز جمعه اعلام کرد با وجود توافقی که به دولت اجازه می‌دهد به تعهدات خود عمل کند، رتبه اعتباری “AAA” ایالات متحده همچنان منفی باقی خواهد ماند.

همچنین بخوانید | مجلس نمایندگان آمریکا قرار است در مورد توافق سقف بدهی با میانجی گری بایدن و رئیس مک کارتی رای گیری کند

آدرس دفتر بیضی شکل

رؤسای جمهور ایالات متحده عموماً آدرسی را از دفتر بیضی برای مهم ترین و دراماتیک ترین رویدادها رزرو کرده اند: مثلاً حملات 11 سپتامبر 2001 یا انفجار شاتل فضایی چلنجر.

کاخ سفید اعلام کرد که بایدن در آنجا اظهارات خود را به دلیل وخامت اوضاع بیان می کند که سقف بدهی افزایش نیافته است.

رئیس جمهور سابق رونالد ریگان پس از انفجار شاتل فضایی چلنجر در سال 1986 از دفتر بیضی شکل با مردم صحبت کرد. و جورج دبلیو بوش، رئیس جمهور سابق، پس از حملات 11 سپتامبر 2001، از این مکان برای سخنرانی در کشور استفاده کردند. باراک اوباما، رئیس‌جمهور سابق، پس از نشت نفت بریتیش پترولیوم در سال 2010 در سواحل خلیج فارس، سخنانی را از دفتر بیضی بیان کرد.

همچنین بخوانید | در حالی که مک کارتی برای تایید حزب جمهوری خواه تلاش می کند، توافق محدودیت بدهی در مجلس نمایندگان تمام شود

بایدن، که در ژانویه 2021 به قدرت رسید، پیش از این در ساعات «پرایم تایم» سخنرانی کرده است، از جمله سخنرانی‌های خود در مورد وضعیت اتحادیه از ساختمان کنگره و سخنرانی از اتاق شرقی کاخ سفید در طول همه‌گیری کووید-19.

اما سخنرانی شب جمعه اولین سخنرانی او از دفتر بیضی شکل است، محیطی که قدرت و اقتدار ریاست جمهوری را برجسته می کند، زیرا بایدن به دنبال یک دوره دوم در برابر تعداد فزاینده ای از نامزدهای جمهوری خواه است.