مکزیک بالاخره واکسن کووید-19 خود را «سرزمین مادری» ساخت

توسط آسوشیتدپرس: مقامات مکزیکی روز چهارشنبه اعلام کردند که این کشور بالاخره واکسن کووید-19 خود را ساخته است، بیش از دو سال پس از تلقیح از ایالات متحده، اروپا و چین.

مشخص نیست که چه استفاده ای از واکسن «پاتریا» یا «سرزمین مادری» که در تلاش مشترک دولت و یک شرکت مکزیکی به نام «آویمکس» که قبلاً روی واکسن های حیوانی کار می کرد، ساخته شده است.

جذب واکسن در مکزیک در اواخر سال‌های 2022 و 2023 به شدت کاهش یافت و مکزیک هنوز میلیون‌ها دوز از واکسن ابدالا را که از کوبا خریداری کرده است، در اختیار دارد.

Mara Elena Lvarez-Buylla، رئیس کمیسیون دولتی علم و فناوری مکزیک، گفت که واکسن جدید برای استفاده به عنوان یک واکسن تقویت کننده تایید خواهد شد. او نگفت که آیا آژانس دولتی تاییدیه پزشکی واکسن پاتریا را به طور رسمی مجاز کرده است یا خیر.

دکتر فیدل آلخاندرو سانچز، که در شورای محققان مسئول دنبال کردن انواع ویروس در مکزیک حضور دارد، گفت که در مورد استفاده از واکسنی که دو سال پیش به عنوان تقویت کننده برای محافظت در برابر سویه های در حال گردش طراحی شده بود، تردید داشت.

سانچز گفت: «مثل خواندن روزنامه دیروز است. زمانی که برای آن طراحی نشده است، استفاده از آن به عنوان یک تقویت کننده منطقی نیست.

همچنین بخوانید | ویروس کرونا: مکزیک بیش از 570 مورد جدید کووید-19 را ثبت کرده است، 60 مورد مرگ بیشتر

مکزیک تولید واکسن پاتریا را در مارس 2020 آغاز کرد. اما آزمایش کند بود و این کشور واردات 225 میلیون دوز، عمدتا Astra-Zeneca و Pfizer و برخی از واکسن‌های چینی را متوقف کرد.

مکزیک 9 میلیون دوز از واکسن ابدالا ساخت کوبایی را در سپتامبر 2022 خریداری کرد، حتی اگر این واکسن برای انواع ویروس کرونا که در سال‌های 2020 یا 2021 منتشر می‌شوند طراحی شده بود، نه انواع فعلی. تعداد کمی از مکزیکی ها برای دریافت واکسن های تقویت کننده کوبایی حاضر شده اند.

آندرس مانوئل لوپز اوبرادور، رئیس جمهور مکزیک، تلاش خود را برای خودکفایی مکزیک در بسیاری از صنایع و در عین حال حمایت از کوبا به هر نحوی که می تواند بیان کرده است.

lvarez-Buylla گفت: “این دری را برای بازیابی حاکمیت واکسن باز می کند.”

آمار رسمی مرگ و میر مکزیک از مرگ و میرهای تایید شده با آزمایش کووید-19 تقریباً 334000 نفر است، اما آزمایش در روزهای ابتدایی همه‌گیری نادر بود و بررسی خود دولت از گواهی‌های مرگ نشان می‌دهد که بیش از 505000 مورد مرگ و میر ناشی از کووید-19 به عنوان علت ذکر شده است. علت مرگ

همچنین بخوانید | بایدن از مکزیک می‌خواهد که مهاجران را تحت فرمان اخراج کووید که قول داده بود به آن پایان دهد، بپذیرد