ناتو نگران است روسیه به کابل های زیردریایی خود در اتحادیه اروپا ضربه بزند

توسط میز جهانی هند امروز: رئیس سازمان پیمان غیر آتلانتیک (ناتو) مدعی شده است که روسیه در حال آماده شدن برای حمله به کابل های زیردریایی ناتو در اتحادیه اروپا بوده است.

دیوید کاتلر، دستیار دبیرکل در امور اطلاعات و امنیت اتحادیه، گفت که روسیه در حال نقشه‌برداری از زیرساخت‌های حیاتی متحدین در زمین و زیر آب است.

اینگونه است که مسکو برای حمله به اهداف زیردریایی در اروپا و آمریکای شمالی آماده می شود. ارتش و سرویس های ویژه روسیه در این عملیات شرکت می کنند.

روسیه برای حمله به زیرساخت های زیردریایی ناتو آماده می شود. برای این منظور، رهبری روسیه در حال مطالعه سیستم‌های زیر آبی این اتحاد است.» به نقل از بلومبرگ، دیوید کاتلر گفت.

کاتلر مدعی شد که روسیه در مراحل اولیه درگیری با اینگونه مبارزه می کند، جایی که هدف آن از بین بردن زیرساخت های حیاتی است.

او گفت که این در مورد کابل های زیردریایی است که 95 درصد ارتباطات اینترنتی را تشکیل می دهند. آنها هر روز اجازه انجام تراکنش های مالی به ارزش حدود 10 تریلیون دلار را می دهند.

در میان نگرانی ناتو، مقامات روسیه روز چهارشنبه اوکراین را به تلاش برای حمله به کرملین با دو هواپیمای بدون سرنشین در طول شب متهم کردند. ترور رئیس جمهور ولادیمیر پوتین پس از پیشنهاد حمله، پارلمان روسیه خواستار حمله موشکی تلافی جویانه به اقامتگاه ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین شد.

میخائیل شرمت، معاون دومای دولتی از منطقه کریمه، در پاسخ به حمله پهپادی به کرملین، خواستار حمله موشکی به اقامتگاه ولودیمیر زلنسکی در کیف شد.

در همین حال، روسیه یکی از مرگبارترین حملات خود را به خرسون انجام داد و یک سوپرمارکت، یک ایستگاه راه آهن و دیگر اهداف غیرنظامی را هدف قرار داد. یک رسانه محلی کیف پست گزارش داد که در این حمله دست کم 21 نفر کشته و 48 نفر زخمی شدند.

همچنین بخوانید | پوتین پس از حمله هواپیمای بدون سرنشین به پناهگاه منتقل شد، اوکراین حمله را رد کرد | آنچه تاکنون می دانیم

همچنین بخوانید | پس از ترور پوتین، پارلمان روسیه خواستار حمله به زلنسکی شد