ناوالنی، منتقد زندانی کرملین، مقامات زندان را با درخواست مهتابی و کانگورو مسخره می کند.

توسط آسوشیتدپرس: الکسی ناوالنی، رهبر اپوزیسیون زندانی روسیه، گزیده‌ای از مکاتبات خود با مدیران زندان را روز جمعه منتشر کرد که در آن جزئیات خواسته‌های طعنه‌آمیز خود برای چیزهایی مانند بطری مهتاب، بالالایکا و حتی کانگورو را توضیح می‌داد. درخواست های او رد شد.

پاسخ مقامات زندان که ظاهراً توسط تیم وی در حساب رسانه های اجتماعی او منتشر شد، پس از آن بود که او از تابستان گذشته تقریباً 180 روز را در سلول انفرادی در مستعمره مجازات شماره 6 در منطقه ولادیمیر در شرق مسکو گذراند.

ناوالنی، 46 ساله، پس از محکوم شدن به تقلب و اهانت به دادگاه، در حال گذراندن حبس 9 ساله خود است – اتهاماتی که به گفته او به دلیل تلاش هایش برای افشای فساد اداری و سازماندهی اعتراضات ضد کرملین جعلی بوده است. او در ژانویه 2021 پس از بازگشت به مسکو پس از بهبودی در آلمان پس از مسمومیت با عامل اعصاب که کرملین را مسئول آن می‌دانست، دستگیر شد.

همچنین بخوانید | روسیه می گوید چهار نفر در اثر شلیک توپخانه اوکراینی به مناطق مرزی کشته شدند

ناوالنی نوشت: «وقتی در سلول انفرادی تنبیهی نشسته‌اید و سرگرمی کمی دارید، می‌توانید با مکاتبه با دولت سرگرم شوید.

از جمله درخواست‌های رد شده او: دادن یک مگافون به زندانی در سلول مجاور «تا بلندتر فریاد بزند» و به زندانی دیگری که «مردی را با دست خالی کشته است» با بالاترین رتبه در کاراته اعطا شود.

او همچنین به دلیل درخواست هایش از مهتاب، تنباکو برای چرخاندن سیگار و بالالایکا رد شد. اما ناوالنی خشم ساختگی خاصی را از امتناع مدیران از اجازه نگه داشتن یک کانگورو در سلول خود ابراز کرد. این سیاستمدار گفت که اگر اداره زندان اجازه دهد، زندانیان می توانند حیوان خانگی داشته باشند.

ناوالنی در پست خود در شبکه های اجتماعی به طعنه نوشت: “من برای حق مسلم خود برای داشتن یک کانگورو به مبارزه ادامه خواهم داد.”

ناوالنی روز یکشنبه تولد 47 سالگی خود را جشن می گیرد و تیم او درخواست هایی برای اعتراض به حمایت از او داشته است.

همچنین بخوانید | روسیه می‌گوید تهاجم مرزی را دفع می‌کند، در حملات به کیف سه نفر کشته شدند

دادگاه مسکو تاریخ 6 ژوئن را برای جلسه محاکمه جدید ناوالنی به اتهام افراط گرایی تعیین کرده است که می تواند او را 30 سال در زندان نگه دارد. او همچنین گفت که یک بازپرس به او گفته است که او همچنین با یک دادگاه نظامی جداگانه به اتهام تروریسم روبرو خواهد شد که به طور بالقوه محکوم به حبس ابد است.

اتهامات جدید در حالی مطرح می شود که مقامات روسیه در بحبوحه درگیری ها در اوکراین که ناوالنی به شدت از آن انتقاد کرده است، مخالفان مخالف را سرکوب می کنند.