نخست وزیر مودی ، جو بایدن ، رئیس جمهور منتخب ایالات متحده ، در اولین تماس تلفنی درباره تغییرات آب و هوایی هند و اقیانوس آرام صحبت کردند

نخست وزیر نارندرا مودی روز سه شنبه پس از اولین مکالمه تلفنی خود با جو بایدن ، رئیس جمهور منتخب ایالات متحده ، در توئیتی گفت: “ما تعهد قاطعانه خود را به مشارکت استراتژیک هند و ایالات متحده تکرار کردیم و درباره اولویت ها و نگرانی های مشترک خود گفتگو کردیم.”

عکس پرونده رئیس جمهور منتخب ایالات متحده جو بایدن و نخست وزیر نارندرا مودی

عکس پرونده رئیس جمهور منتخب ایالات متحده جو بایدن و نخست وزیر نارندرا مودی (اعتبار عکس: 2009-2017.state.gov/secretary/remarks/2014/09/232342.htm)

نخست وزیر نارندرا مودی روز سه شنبه گفتگوی تلفنی با رئیس جمهور منتخب ایالات متحده جو بایدن داشت. این اولین تعامل مستقیم بین دو رهبر جهان از زمانی است که بایدن و همسر نامزد وی کمالا هریس اکثریت دانشکده انتخاباتی را برای پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده به دست آوردند.

در یک توییت ، نخست وزیر مودی گفت: “با رئیس جمهور منتخب ایالات متحدهJoeBiden تلفنی صحبت کرد تا به او تبریک بگویم. ما بار دیگر بر تعهد قاطعانه خود به مشارکت استراتژیک هند و آمریکا صحبت کردیم و اولویت ها و نگرانی های مشترک خود را بحث کردیم – بیماری همه گیر Covid-19 ، تغییرات آب و هوایی ، و همکاری در منطقه هند و اقیانوس آرام.

نخست وزیر در توییت دوم گفت.

نخست وزیر نارندرا مودی آخرین بار با جو بایدن در واشنگتن در 30 سپتامبر 2014 ملاقات کرد ، زمانی که رئیس جمهور معاون باراک اوباما بود.

وزارت امور خارجه (MEA) اوایل این هفته گفته بود كه نخست وزیر مودی و جو بایدن رئیس جمهور منتخب آمریكا در زمان مناسب با هر چرخه صحبت خواهند كرد. وزیر خارجه خارش شرینگلا و سخنگوی MEA آنوراگ سریواستاوا اظهار داشتند که روابط هند و آمریکا از حمایت دو جانبه در آمریکا برخوردار است و نتیجه انتخابات ریاست جمهوری تأثیری بر روابط دو جانبه بین دو کشور نخواهد داشت یا هیچ تأثیری نخواهد داشت.

در اوایل این ماه ، رئیس جمهور رام نات کوویند و رئیس حزب کنگره ، سونیا گاندی ، در میان دیگر رهبران برجسته ، جو بایدن و کامالا هریس را در انتخابات پیروز کردند.

دونالد ترامپ ، رئیس جمهور مستعفی ایالات متحده ، از امتناع از تسلیم شدن به بایدن ، سنت را ترک کرد. در حقیقت ، کمپین ترامپ همچنان ادعاهایی درباره “تقلب در آراots” و “تقلب در انتخابات” را مطرح می کند که توسط رسانه های آمریکایی بی اساس ثابت شده است.