نخست وزیر نپال به دنبال سرمایه گذاری هند در معدن، کشاورزی، انرژی، مهمان نوازی، فناوری اطلاعات است

توسط Press Trust of Indiaنخست وزیر نپال پوشپا کمال دحال ‘پراچاندا’ روز پنجشنبه گفت فرصت های تجاری بزرگی برای سرمایه گذاران وجود دارد و به دنبال سرمایه گذاری هند در بخش های مختلف مانند معدن، تولید، کشاورزی، انرژی، گردشگری، زیرساخت ها، فناوری اطلاعات و مهمان نوازی است.

وی گفت که وفور منابع طبیعی، سرمایه انسانی بزرگ، بازار امیدوار کننده با سیاست های صحیح و چارچوب نظارتی، نپال را به مقصدی ایده آل برای سرمایه گذاری تبدیل کرده است.

همچنین بخوانید | پراچاندا نخست وزیر نپال از مودی می خواهد که مسائل مرزی را از طریق گفتگوهای دوجانبه حل کند

“هیچ کشوری به جز نپال و هند، چنین دوستی صمیمی و وابستگی فرهنگی ریشه‌ای را به اشتراک نمی‌گذارند که یک محیط تجاری مورد علاقه هیجان‌انگیز را فراهم می‌کند. علاوه بر این، دو دولت با تصمیم‌های جسورانه برای تغییر چشم‌انداز توسعه پیش می‌روند. این باید توسط بخش خصوصی نیز تکرار شود. او در اینجا هنگام سخنرانی در اجلاس تجاری هند و نپال CII گفت.

فرصت‌هایی برای سرمایه‌گذاری در طیف گسترده‌ای از حوزه‌ها از جمله معدن، تولید، کشاورزی، انرژی، گردشگری، زیرساخت‌ها و صنعت مهمان‌نوازی وجود دارد.

وی همچنین گفت که سیاست سرمایه گذاری خارجی نپال لیبرال و آینده نگر است و تقریباً در همه بخش ها برای سرمایه گذاری های خارج از کشور باز شده است.

نخست وزیر گفت: “نپال سرزمینی بکر برای سرمایه گذاری است. ما هنوز در مرحله نوپای صنعتی شدن هستیم. سرمایه گذاری در هر بخش سودآور است.” و افزود که نپال عوارض گمرکی پایین، رژیم مالیاتی ساده و بازگرداندن کامل درآمد را ارائه می دهد.

ما به شما اطمینان می دهیم که از سرمایه گذاری محافظت کامل دارید. ما به اصلاح رژیم سرمایه گذاری خود ادامه خواهیم داد. ما یک مسیر خودکار را برای تأیید FDI ایجاد کرده ایم. بانک مرکزی نپال ظرف 7 روز بازگشت به کشور را پاک می کند. هیئت سرمایه گذاری نپال خدمات یک مرحله ای را ارائه می دهد. برای سرمایه گذاری در مقیاس بزرگ.»

وی همچنین گفت که زیرساخت های مدرن در مناطق مرزی فرصت هایی را برای سرمایه گذاری فرامرزی و صنعتی شدن فراهم می کند.

فرصت های سرمایه گذاری گسترده ای در بخش برق آبی نیز وجود دارد.

او گفت که یک توافق در تجارت بلندمدت برق تکمیل شده است و این توافق تجارت برق بین هند و نپال را قابل پیش بینی تر می کند، “در نتیجه سرمایه گذاری بیشتر در نپال در بخش برق آبی را تشویق می کند.”

پروژه 900 مگاواتی Arun-III با سرمایه گذاری هند رو به اتمام است و چندین پروژه برق دیگر مطمئناً شتاب تازه ای در بهره برداری از منابع آبی در نپال ایجاد خواهد کرد.

“ما باید تاریخ جدیدی را در همکاری خود در این بخش ایجاد کنیم. در تجارت و ترانزیت، ما زیرساخت های اتصال فرامرزی را ارتقا می دهیم. پست بازرسی یکپارچه، اتصال جاده ای و ریلی برای تسهیل بیشتر جریان کالا و خدمات در حال ساخت است. ،” او اضافه کرد.

در مورد بخش هوانوردی نیز، نخست وزیر گفت که دو فرودگاه جدید از جمله یکی در پوخارا آماده است و من شرکت های هواپیمایی را تشویق می کنم که خدمات هوایی را بین شهرهای مختلف هند و نپال انجام دهند.

پیوش گویال وزیر بازرگانی و صنعت طی سخنانی در این مراسم گفت که پتانسیل بسیار زیادی برای افزایش همکاری‌ها برای شرکت‌های کوچک و متوسط ​​دو کشور وجود دارد.

نخست وزیر نارندرا مودی و همتای نپال پوشپاکامال داهال ‘پراچاندا’ روز پنجشنبه متعهد شدند که اختلافات مرزی را با روح دوستی حل و فصل کنند، حتی در شرایطی که دو طرف چندین پیمان مهم از جمله یکی در مورد افزایش واردات برق دهلی نو از کشور همسایه را امضا کردند. 10000 مگا وات در 10 سال آینده

در مذاکرات گسترده بین مودی و پراچاندا، طرف هندی با اولین تجارت برق سه جانبه از نپال به بنگلادش از طریق هند تا 40 مگاوات برق موافقت کرد، اقدامی که به عنوان گامی مهم در جهت تضمین همکاری های منطقه ای بیشتر تلقی می شود. .

همچنین بخوانید | نخست وزیر مودی، همتای نپالی پراچاندا برای افتتاح اولین بندر زمینی UP

در مجموع، هند و نپال هفت پیمان را امضا کردند که شامل معاهده تجدید نظر شده ترانزیت بود.

رهبر نپال روز چهارشنبه در یک سفر چهار روزه به اینجا رسید.

این کشور با پنج ایالت هند – سیکیم، بنگال غربی، بیهار، اوتار پرادش و اوتاراکند، بیش از 1850 کیلومتر مرز مشترک دارد.

نپال محصور در خشکی به شدت به هند برای حمل و نقل کالا و خدمات متکی است.

تجارت دوجانبه بین کشورها در سال 2022-2023 به 8.9 میلیارد دلار رسید که در مقابل 11 میلیارد دلار در سال 2021-2022 بود.