نیروهای اسرائیلی با حمله هوایی به غزه، 3 فرمانده مسلح فلسطینی را به هلاکت رساندند

توسط میز جهانی هند امروز: اسرائیل بامداد روز سه شنبه سه فرمانده جهاد اسلامی را در حملات هوایی غزه به هلاکت رساند. ارتش اسرائیل در شبکه های اجتماعی از آغاز عملیات «سپر و تیر» خبر داد و مرگ سه تن از عوامل ارشد «سازمان تروریستی جهاد اسلامی» را اعلام کرد.

مقامات فلسطینی و پزشکان می گویند که شش نفر در این حملات هوایی کشته شدند که شامل سه غیرنظامی و تعداد زخمی های دیگر گزارش شده است.

به گفته نیروهای دفاعی اسرائیل (IDF)، یکی از کشته شدگان، که خلیل باهیتینی نام داشت، مسئول تایید و اجرای «کلیه اقدامات تروریستی از شمال غزه به سمت اسرائیل» بود.

ارتش اسرائیل اعلام کرد که جاهد احنام را که گفته می شود مسئول هماهنگی تسلیحات و انتقال پول بین حماس و جهاد اسلامی بود، از بین برده است.

همچنین، ارتش اسرائیل گفت که “عامل ارشد جهاد اسلامی – تارک از الدین” را هدف قرار داده است.

ارتش اسرائیل اعلام کرد که فرماندهان ارشد جهاد اسلامی را هدف قرار داده است که به عنوان دومین گروه مسلح قدرتمند در منطقه ساحلی تحت حاکمیت حماس شناخته می‌شود و گفت که این عملیات برای «حفاظت از غیرنظامیان اسرائیلی» بوده است.

همچنین بخوانید | اسرائیل: خانه مرد مسلح فلسطینی پس از ناآرامی‌های اورشلیم که ۷ کشته برجای گذاشت، پلمپ شد

تصاویری از انفجارها پس از حملات هوایی که غزه را تکان داد در رسانه های اجتماعی منتشر شد، اگرچه India Today به طور مستقل نتوانست صحت آن را تأیید کند. پس از انفجار قدرتمند ارتش اسرائیل، دود غلیظی بلند شده و شعله های آتش آسمان شب را روشن کرده است. وزارت دفاع رژیم صهیونیستی اعلام کرد دو گذرگاه با غزه برای ورود و خروج غیرنظامیان و کالاها تا اطلاع ثانوی بسته شده است.

ارتش اسرائیل هفته گذشته پس از آن که ارتش اسرائیل اعلام کرد «ده ها موشک از غزه به سوی غیرنظامیان اسرائیلی شلیک شده است»، حملات هوایی را به اردوگاه های حماس در غزه آغاز کرد. این وضعیت پس از آن تشدید شد که گروه‌های مسلح غزه در واکنش به کشته شدن یک اعتصاب غذای فلسطینی در بازداشت اسرائیل، به سمت اسرائیل راکت‌باران کردند.

گزارش ها حاکی از آن است که چندین حمله هوایی به چندین بخش از نوار غزه صورت گرفته است و ارتش اسرائیل تأیید کرده است که آنها “اردوگاه های آموزشی حماس” را هدف قرار داده اند.

از ژانویه تاکنون بیش از 90 فلسطینی و حداقل 19 اسرائیلی و خارجی کشته شده اند.