والدین نسبت به این روند هشدار دادند، نوجوان اوهایو یک هفته پس از تلاش برای «چالش Benadryl» TikTok جان خود را از دست داد.

توسط میز جهانی هند امروز: والدین پسر 13 ساله ای از اوهایوی ایالات متحده، که در انجام “چالش Benadryl” TikTok جان باخت، شروع به هشدار به سایر والدین در مورد روند خطرناک رسانه های اجتماعی کرده اند.

طبق گزارشی در ABC6.com، جیکوب استیونز، این پسر پس از گذراندن تقریبا یک هفته در دستگاه تنفس مصنوعی درگذشت. خانواده او فاش کردند که او 12 تا 14 قرص از یک آنتی هیستامین بدون نسخه را به منظور تجربه توهم مصرف کرده است. پدر جیکوب، جاستین استیونز، به ABC6 گفت که پسرش و دوستانش در حال ضبط او بودند، در حالی که او تلاش می کرد تا چالش رسانه های اجتماعی را انجام دهد. با این حال، بدن یعقوب در طول این مصیبت شروع به تشنج کرد.

همچنین بخوانید | گزارش جدید نشان می دهد که TikTok هنوز به داده های میلیون ها کاربر هندی دسترسی دارد

او گفت: “وقتی او این کار را انجام داد همه یکباره آمدند و برای بدنش خیلی زیاد بود.”

پس از شش روز استفاده از دستگاه تنفس مصنوعی، جیکوب درگذشت. لحظه ای که پدر داغدارش آن را “بدترین روز زندگی اش” نامید.

خانواده جیکوب با این فاجعه انگیزه داشته اند تا سایر والدین را در برابر خطرات “چالش بنادریل” هشدار دهند و فعالیت های آنلاین فرزندان خود را برای جلوگیری از تلاش های بیشتر زیر نظر بگیرند. علاوه بر این، پدر جیکوب ابتکار عمل برای تماس با قانونگذاران محلی را برای بررسی اعمال محدودیت های سنی برای خرید داروهایی مانند بنادریل به دست گرفته بود.

همچنین بخوانید | پس از هند، TikTok به دلایل امنیت ملی در این کشور ممنوع شد

برای چندین سال، سازمان غذا و دارو نگرانی‌هایی را در مورد مصرف بیش از حد مصرف‌شده مرتبط با «چالش Benadryl» در TikTok مطرح کرده است. بنادریل از دیفن هیدرامین، یک آنتی هیستامین که برای کاهش موقت علائم ناشی از آلرژی یا سرماخوردگی استفاده می شود، تشکیل شده است. FDA تصریح کرده است که در حالی که دیفن هیدرامین زمانی که طبق دستور مصرف شود ایمن و موثر است، اما دوزهای بالاتر می تواند منجر به مشکلات شدید قلبی، تشنج، کما یا حتی مرگ شود.

واحد جانسون و جانسون مسئول تولید بنادریل نیز در وب سایت خود هشدار داده است که این “روند خطرناک” باید فورا متوقف شود. هم شرکت و هم FDA به بزرگسالان توصیه کرده اند که داروهایی مانند بنادریل را از دسترس کودکان دور نگه دارند.

چالش BENADRYL چیست؟

طبق گزارش نیویورک پست، “چالش بنادریل” در حدود سال 2020 محبوب شد. نوجوانان مجبور بودند تلاش های خود را روی پلت فرم صوتی و تصویری آپلود کنند. کسانی که در چالش شرکت می کنند باید 12 تا 14 آنتی هیستامین مصرف کنند تا توهم ایجاد کنند.