پرویز الهی رئیس حزب تحریک انصاف پاکستان دوباره بازداشت شد

توسط Press Trust of Indiaپرویز الهی، رئیس حزب تحریک انصاف پاکستان به رهبری عمران خان، روز جمعه دقایقی پس از آن که یک قاضی قضایی در اینجا دستور آزادی او را در یک پرونده اختلاس صادر کرد، دوباره بازداشت شد.

الهی، یکی از دستیاران نزدیک نخست وزیر سابق خان، یک روز قبل در خارج از محل اقامت خود در استان پنجاب در پرونده فساد مالی 70 میلیون روپیه ای مربوط به اختلاس از بودجه های توسعه ای اختصاص داده شده به منطقه گجرات دستگیر شد.

به گزارش ژئو نیوز، رئیس سابق ایالت پنجاب در یک پرونده فسادی که علیه وی در گوجرانوالا ثبت شده بود، مجدداً توسط مقامات سازمان مبارزه با فساد (ACE) پنجاب بازداشت شد.

قاضی قضایی، غلام مرتضی ویرک، حکم آزادی الهی را صادر کرد و حکمی را که وی در مورد درخواستی برای بازداشت فیزیکی رهبر تحریک انصاف محفوظ داشت، صادر کرد.

همچنین بخوانید | وزیر دفاع پاکستان: عمران خان تهدید بزرگتر از نارندرا مودی برای کشور است

در این حکم آمده است: «پرویز الهی در صورتی که تحت تعقیب نباشد باید آزاد شود. مرتضی پس از استماع پرونده رئیس سابق پنجاب، حکم را رزرو کرده بود، جایی که ACE پنجاب از دادگاه برای بازداشت فیزیکی 14 روزه خود درخواست کرد.

رعنا انتظار، وکیل مدافع الهی به دادگاه اعلام کرد که کلیه اسناد مربوط به پروژه ها موجود است.

این شورا گفت: «دیده بان مبارزه با فساد در حال معرفی قانون خود است که بر اساس آن قاضی رسیدگی کننده به پرونده ها به انتخاب آنها خواهد بود.

اوایل روز جمعه، رهبر 77 ساله ادعای بی گناهی کرد و گفت که از “حامیان” ارتش پاکستان است و از حامیان حزب خواست که قوی بمانند.

الهی پیش از حضور در دادگاه در جمع خبرنگاران گفت: من بی گناه و از حامیان ارتش پاکستان هستم.

الهی در حین صحبت با ژئو نیوز، بدون نام بردن از کسی، رهبران سابق حزب را که تصمیم خود را مبنی بر جدایی از عمران خان، رئیس حزب تحریک انصاف، اعلام کردند، انتقاد کرد و گفت که وی هیچ کنفرانس مطبوعاتی برگزار نخواهد کرد.

الهی یادآور شد که او هیچ پرونده سیاسی علیه کسی مطرح نکرده است و محسن نقوی، وزیر پنجاب را به خاطر وضعیت مخمصه فعلی خود مقصر دانست. نقوی به من ظلم کرده است.

پرونده های پرویز الهی

دو پرونده در گوجرانوالا علیه وزیر سابق پنجاب به اتهام دریافت رشوه در اعطای قراردادها و یک پرونده در لاهور علیه الهی تشکیل شده است.

پیش از این، یک قاضی ویژه دادگاه مبارزه با فساد در اینجا با صدور قرار بازداشت غیرقابل وثیقه برای الهی، به مقامات دستور داد تا او را تا 2 ژوئن معرفی کنند. دو حکم بازداشت برای رهبر تحریک انصاف صادر شده است. اولی در 25 مه پس از ابطال وثیقه صادر شد و دومی در 26 می.

در ماه آوریل، ACE Gujranwala با استناد به گزارشی بر اساس منابع، پرونده ای علیه رئیس PTI تنظیم کرد که در آن وزیر ارشد سابق پنجاب به دریافت 2 میلیارد روپیه رشوه برای قرارداد یک طرح توسعه متهم شد.

در یک پرونده دیگر، یک FIR علیه الهی به دلیل رشوه گرفتن 120 میلیون روپیه از یک سازمان بین المللی – یک شرکت ترکیه ای – ثبت شد.

قاضی دادگاه مبارزه با فساد نیز گواهی پزشکی الهی را جعلی اعلام کرد که مدعی شده بود وی دچار درد قفسه سینه شده است. دستگیری وزیر ارشد سابق پنجاب در بحبوحه تلاش های تشکیلات قدرتمند برای شکستن حزب تحریک انصاف خان صورت گرفت.

کناره گیری رهبران PTI

در حال حاضر، بیش از 100 نفر از رهبران حزب تحریک انصاف و قانونگذاران سابق حزب خان را به دنبال حملات 9 مه به تأسیسات نظامی در کشور ترک کرده اند. خان، 70 ساله، که با بیش از 100 پرونده از فساد گرفته تا تروریسم مواجه است، گفت که با همه کسانی که مجبور به ترک حزب شدند، همدردی می کند.

همچنین بخوانید | «بازی» برای عمران خان تمام شد: مریم نواز در نخست وزیر سابق به دلیل فرار اعضای ارشد حزب تحریک انصاف مخالفت می کند

الهی که از دستیاران نزدیک ژنرال پرویز مشرف دیکتاتور نظامی بود، در ماه مارس سال جاری پس از کناره گیری از حزب سابق خود – حزب مسلم لیگ پاکستان (PML-) به عنوان رئیس حزب تحریک انصاف پاکستان (PTI) منصوب شد. س).

در 9 مه، پس از دستگیری خان، رئیس حزب تحریک انصاف، توسط تکاوران شبه نظامی در اسلام آباد، اعتراضات خشونت آمیزی آغاز شد. کارگران حزب او بیش از 20 تأسیسات نظامی و ساختمان های دولتی، از جمله خانه فرماندهی سپاه لاهور، پایگاه هوایی میانوالی و ساختمان آی اس آی در فیصل آباد را تخریب کردند.

مقر ارتش (GHQ) در راولپندی نیز برای اولین بار مورد حمله اوباش قرار گرفت. خان بعداً با قرار وثیقه آزاد شد.

این خشونت واکنش شدید دولت و ارتش را با وعده اقدام علیه مجرمان برانگیخت که منجر به سرکوب مداوم افراد درگیر شد.

سازمان های مجری قانون بیش از 10000 کارگر حزب خان پاکستان را در سراسر پاکستان دستگیر کرده اند که 4000 نفر از آنها از استان پنجاب هستند.

خان، یک بازیکن کریکت که تبدیل به سیاستمدار شده بود، در آوریل سال گذشته پس از از دست دادن رای عدم اعتماد به رهبری خود از قدرت برکنار شد، که به گفته او بخشی از توطئه ایالات متحده بود که او را به دلیل تصمیمات مستقل سیاست خارجی خود در مورد روسیه هدف قرار داده بود. ، چین و افغانستان.