پس از مشاهده بالون مرموز دیگری بر فراز هاوایی، ایالات متحده با جت های جنگنده در حال حرکت است

توسط میز جهانی هند امروزبه گفته مقامات، یک بالون مرموز در ارتفاع بالا در آخر هفته، ماه‌ها پس از مشاهده یک بالون جاسوسی چینی در حریم هوایی ایالات متحده و سرنگونی آن در سواحل هاوایی مشاهده شد.

ارتش ایالات متحده روز دوشنبه (به وقت محلی) گفت که در حال ردیابی بالونی است که مالک آن ناشناخته است. سی بی اس گزارش داد که در 28 آوریل در ارتفاع 36000 فوتی بالای اقیانوس آرام شناور بود.

فرماندهی هند و اقیانوسیه ایالات متحده در بیانیه ای اعلام کرد که نیروی هوایی ایالات متحده سه جنگنده رادارگریز F-22 Raptor را برای رهگیری بالون در ارتفاع بالا پیش از این که به این نتیجه برسند که “هیچ تهدیدی وجود ندارد” به هم زد.

هیچ نشانه ای مبنی بر مانور یا کنترل بالون توسط بازیگر خارجی وجود نداشت. به گفته مقامات، این شی از مناطق حساس عبور نکرده، تهدیدی برای نظامیان و مردم روی زمین نبوده و ترافیک هوایی بر فراز هاوایی را مختل نکرده است.

سخنگوی وزارت دفاع گفت که لوید آستین وزیر دفاع با توصیه فرماندهان نظامی مبنی بر عدم اقدام علیه بالون موافقت کرد. با این حال، ارتش آمریکا و اداره هوانوردی فدرال (FAA) همچنان آن را ردیابی می کنند.

همچنین بخوانید | پس از یک سری شلیک توسط ایالات متحده، یک بالن سفید بزرگ دیگر در شرق هونولولو در هاوایی مشاهده شد.

به گفته یک مقام مسئول، این بالون در حریم هوایی هاوایی وجود ندارد و خارج از آب های سرزمینی ایالات متحده است.

مشاهده این شی پس از آن رخ داد که یک بالون جاسوسی چینی در اوایل سال جاری قبل از ساقط شدن آن در سواحل کارولینای جنوبی از ایالات متحده عبور کرد. این حادثه منجر به درگیری دیپلماتیک با وزیر امور خارجه آنتونی بلینکن شد که سفر برنامه ریزی شده خود به چین را لغو کرد.

در اوایل سال جاری، سه شیء بر فراز کانادا و ایالات متحده شلیک شد، اما هرگز پیدا نشد. جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی گفته بود که واشنگتن متوجه نشده بود که این اشیا قبل از سرنگونی، سیگنال‌های ارتباطی ارسال می‌کنند. رئیس جمهور جو بایدن گفته بود که تصور نمی شود این سه شی متعلق به برنامه بالون های نظارتی چین باشد.

وزارت دفاع و FAA چارچوب جدیدی را برای نظارت بر حریم هوایی ایالات متحده پس از حادثه قبلی سه شیء شناسایی شده ایجاد کردند.