پلیس کشمیر با صدور توصیه‌ای از مردم می‌خواهد قبل از نشست گروه 20 محتاط باشند

نوشته اشرف وانی: پلیس کشمیر صبح روز جمعه با صدور توصیه‌ای به مردم در مورد تماس‌های مشکوک از شماره‌های تلفن همراه بین‌المللی هشدار داد، زیرا گزارش‌هایی مبنی بر تماس افراد از طریق شماره‌های جعلی و انتشار شایعاتی در مورد نشست گروه ۲۰ که قرار است بین ۲۲ تا ۲۴ می در سرینگر برگزار شود، منتشر شده است.

پلیس کاشمر به مردم توصیه کرد در موارد مشکوک مخابراتی احتیاط کنند و به شماره های 693559 7520+4474343648+447418343648+447520 693134 یا هر شماره ISD یا شماره مجازی دیگری پاسخ ندهند.

ویجی کومار، مدیرکل اضافی پلیس (ADGP) منطقه کشمیر، گفت که از این اعداد برای انتشار پیام‌های ضد ملی استفاده می‌شود. او از مردم در سرتاسر قلمرو اتحادیه خواست تا نسبت به چنین تلاش‌هایی هوشیار باشند و به تماس‌های مشکوک پاسخ ندهند.

ویجی کومار ADGP گفت افرادی که چنین تماس هایی دریافت می کنند می توانند به پلیس اطلاع دهند. پلیس سایبری کاشمر به این موضوع رسیدگی کرده و تحقیقات در این زمینه ادامه دارد.

وی گفت: همچنین در صورت داشتن هرگونه شکایت یا پرس و جو در این خصوص می‌تواند با کلانتری سایبری کاشمر یا نزدیک‌ترین کلانتری تماس بگیرد.

پلیس کشمیر به مردم اطلاع داد که به افسران دستور داده شد تا از استقرار لازم قضات و پلیس قبل از اجلاس سران اطمینان حاصل کنند. وی تاکید کرد که تدابیر امنیتی در مکان‌های آسیب‌پذیر برای جلوگیری از هرگونه حادثه ناگوار در طول نشست افزایش خواهد یافت.

کشمیر در حال آماده شدن برای میزبانی از اجلاس سران G20 است که برای 22 تا 24 ماه مه در SKICC در سواحل دریاچه دال در سرینگار برنامه ریزی شده است، که احتمالاً صنعت گردشگری آن را تقویت خواهد کرد.