پیروزی بزرگ برای زنان در ژاپن زیرا وزارت بهداشت قرص سقط جنین را تایید کرده است

توسط میز جهانی هند امروز: قرص سقط جنین پس از تایید وزارت بهداشت داروی مورد استفاده برای خاتمه بارداری در مراحل اولیه، برای اولین بار در ژاپن در دسترس خواهد بود.

وزارت بهداشت روز جمعه فروش یک قرص سقط جنین خوراکی را تایید کرد که به زنان در اوایل بارداری جایگزینی برای روش جراحی می دهد. سقط جنین در ژاپن تا 22 هفته قانونی است، اما معمولاً رضایت همسر یا شریک زندگی لازم است.

این وزارتخانه در اطلاعیه‌ای به مقامات بهداشت و درمان در روز جمعه اعلام کرد که یک داروی ساخته شده توسط شرکت Linepharma را تایید کرده است. به گزارش گاردین، شرکت داروسازی بریتانیایی محصول خود، درمان دو مرحله ای میفپریستون و میزوپروستول را برای تایید در دسامبر 2021 در ژاپن ثبت کرد.

بخوانید | قرص سقط جنین Mifepristone چیست و چرا توسط قاضی تگزاس ممنوع شده است

فرانسه اولین کشوری بود که در سال 1988 قرص سقط جنین را تایید کرد و در ایالات متحده از سال 2000 در دسترس بوده است.

تصویب این قرص برای پایان دادن به بارداری تا نه هفته به دنبال تایید هیئت وزیران انجام شد که به دلیل ارائه هزاران ارسال عمومی به مدت یک ماه به تعویق افتاد.

پخش ملی NHK گفت که هزینه کل قرص سقط جنین و مشاوره پزشکی حدود 100000 ین (585) خواهد بود. سقط جنین تحت پوشش بیمه سلامت عمومی نیست. گاردین گزارش داد که سقط جنین جراحی می تواند بین 100000 ین تا 200000 ین هزینه داشته باشد.

کمپین‌های تبلیغاتی در ژاپن نیز برای دسترسی بهتر به قرص صبح‌بعدی تلاش می‌کنند.

به گفته گاردین، پیشگیری از بارداری اضطراری در ژاپن بدون تایید پزشک قابل خرید نیست. همچنین این تنها دارویی است که باید جلوی داروساز مصرف شود تا از فروش آن در بازار سیاه جلوگیری شود.

بخوانید | قضات ایالات متحده احکام متناقضی در مورد قرص سقط جنین، دسترسی به مواد مخدر در بلاتکلیف صادر می کنند