پیستون دیزل ژنراتور چیست؟

پیستون دیزل ژنراتور قطعه ای استوانه ای رخ در موتور است، و بر اثر نیروهای حاصله از روند احتراق در داخل محفظه سیلندر حرکت رفت و برگشتی انجام می­دهد. حلقه روغنی مسئول پاک کردن روغن های مازاد از روی جداره سیلندر را حین حرکت پیستون به عهده دارد. یکی از دیگر از صداهای مربوط به موتور زوزه کشیدن هست . رینگ پاک کن (وایپر) یک حلقه پیستون می باشد که سطحی اریب داشته و در شیار رینگی که بین رینگ فشاری و رینگ روغنی قرار داراست جای می­گیرد. اضطراری به ذکر است که مطابق شکل تحت سمت راست می بایست در بین پیستون و سیلندر نیز لقی مناسبی را در نظر گرفت تا در رخ تغییر بعدها پیستون و سیلندر به دلیل تغییر‌و تحول دما، پیستون باطن سیلندر گیر نکنند. پیستون نیسان وانت الدورا تولید هند و مونتاژ جمهوری اسلامی ایران می باشد و مطلوب ماشین های نیسان سایپا و نیسان دیزل می باشد و بها مناسبی در برابر میزان مرغوب بودن بالای آن دارد. حلقه پیستون می­بایست اتصال شعاعی قابل پیش بینی و موثری در میان جداره سیلندر و سطح جانبی حلقه برقرار کنند تا عایق بندی به شیوه قابل قبولی انجام گیرد. در قبلی تمام پیستونها با تاجی صاف طراحی میشدند البته امروزه بسته به گونه موتور این سطح طراحی متفاوتی دارد. این همینطور به خاطر خاصیت گوه ای هندسه حلقه سبب می­شود توزیع روغن در کل کورس حرکت این قطعه به رخ بهینه شکل پذیرد. زاویه همین پخی به سمت مخزن روغن بوده و حین حرکت همین قطعه به سمت میل لنگ کارایی جاروبی از خود نشان می­دهد. همین پخی حاشیه سبب پیچش رینگ پیستون در وقتی که فشار گاز احتراق از روی آن برداشته شود میگردد. رینگ وایپر که گاه حلقه پاک کن، رینگ ناپیر، یا این که حلقه فشاری زاپاس هم نامیده می­شود، دومین حلقه سپس از تاج پیستون است. آلومینیوم هنگام گرم شدن منبسط می­شود، و به این جهت می­بایست رواداری کافی را به جهت حرکت آزادانه آن در درون سیلندر پیش بینی نمود. پیستون یکی از از قطعات متحرک و اساسی موتور است که در درون سیلندر به طور متناوب حرکت رفت و برگشتی انجام دیتا تا چهار تراز اصلی چرخه یعنی مکش ، دانسیته ، احتراق – انبساط و تخلیه ( خروج دود) صورت گیرد. بخش اعظم موتورهای Briggs & Stratton از رینگ های فشاری لبه اریب یا این که لبه پررنگ استعمال می­کنند. تمام حلقه های پیستون به کار رفته در موتورهای Briggs & Stratton از متاع فولاد چدن می­باشند. آدونس باشد یعنی این‌که سیستم جرقه زنی موتور زودتر از هنگامی که نیاز به جرقه زدن باشد فعالیت کند. که بعنوان سطح های آب بند حلقه فشاری (رینگ پیستون) عمل می­کنند. چدن به راحتی دارای جداره سیلندر آب بندی میشوند. رینگ فشاری 70 % حرارت محیط احتراق را از این قطعه به جداره سیلندر منتقل می­کند. فلز اینوار آلیاژ فولاد نیکل دار هست که از 36 درصد نیکل ، 63.8 % آهن ، 0.2 % کربن تشکیل می شود . حلقه وایپر مسئول کیپ نمودن هر چه بیشتر محیط احتراق و همینطور پاک کردن جداره سیلندر از روغن های مازاد است. یک نکته دیگر که هنگام طراحی حلقه پیستون در لحاظ گرفته می­شود فشار تماس اصلی جداره سیلندر است. به طور معمول، هر چه مسافت آزاد رینگ پیستون اکثر باشد نیروی بیشتری توسط رینگ پیستون در شرایط متراکم به جداره سیلندر وارد می­شود. در حرکت انبساط تا 18000 نیوتون ( 4000 پوند ) نیرو به طور ناگهانی به کف پیستون وارد می شود . به طور نمونه در صورتی که دو اتومبیل با شرایط یکسان، حساس میزان پیستون های معلوم دارید، خودرویی که تعداد بیشتری از این قطعه دارد، توان بیشتری ساخت می کند. حلقه پیستون عایق بندی محیط احتراق را از نحوه فشار داخلی و خارجی اعمال شده به آن برقرار می­کند. همین فشار غالبا به الاستیسیته مواد سازنده رینگ پیستون، مسافت ازاد حلقه پیستون و تعامل اساسی گازهای احتراق بستگی دارد. رینگ های پیستون محفظه احتراق را آب بند نموده است. وقتی که پیستون از شرایط حداکثر خارج از مرکزی عبور می نماید و مهم دقت به تابع بودن حلقه عکس العمل، به باطن سیلندر حرکت نموده و موجب کمتر حجم می شود. ازطرف دیگر،شاتون ازقسمتی که بامیل لنگ درگیراست حرکت دورانی می نماید وازقسمتی که باپیستون درگیراست،حرکت خطی میکند. که علاوه بر کاهش جرم پیستون،رواداری واجب را برای بازه زمانی اجرام خارج از مرکزی که بر بر روی میل لنگ قرار دارا هستند فراهم کند. دامن پیستون نزدیک ترین قسمت آن به میل لنگ بوده است. در اولین 180 رتبه چرخش محور پمپ، در نقطه ای که پیستون ها شروع به بازگشت (عقب کشیده شدن) می کند، به این معنی که نصیب باز انتهای سیلندر، در برابر شیار محل ورود که بر بر روی برگه ی سوپاپ (valve plate) قرار دارد، می لغزد. برش دادن تسمه تایم رابطه مستقیمی اصلی پیستون اتومبیل ندارد البته حساس پاره شدن تسمه تایم ریتمی که سوپاپها به جهت باز و بسته شدن دارا هستند به نیز میخورد و می تواند یکی از از دلایل خرابی پیستون باشد. درصورتیکه دوست دارید همین نوشتار را داشته باشید و مایل به اخذ اطلاعات بسیار اکثر در آیتم کاربرد موتور پیستونی لطفا به بازدید از وب سایت ما.