چارلز سوم در اولین تاجگذاری بریتانیا پس از ۷۰ سال به پادشاهی رسید | جزئیات اینجا

توسط میز جهانی هند امروزچارلز سوم روز شنبه در یک مراسم مذهبی مسیحی که غرق در تاریخ و سنت 1000 ساله بود، اما مطابق با قرن بیست و یکم بریتانیا، تاجگذاری کرد.

تاج سنت ادوارد – طلای جامد، نماد مقدس اقتدار پادشاه که فقط یک بار در سلطنت آنها استفاده می شد – در ساعت 11 صبح (GMT) بر سر چارلز قرار داده شد تا فریادهای “خدایا پادشاه را نجات بده”.

شیپورهای شیپور در کلیسای وست مینستر لندن با ادای احترام با تفنگ تشریفاتی در خشکی و دریا به صدا در آمد تا اولین تاجگذاری پادشاه بریتانیا از سال 1953 — و پنجمین تاجگذاری پادشاه بریتانیا از سال 1838 تا کنون. ناقوس ها در کلیساهای سراسر زمین به جشن به صدا درآمدند، قبل از اینکه سربازان زنده و پیاده پیاده روی کنند. و اسب سوار رژه نظامی 7000 نفری را در خیابان های پایتخت برگزار کردند.

حدود 5000 نفر از آن سربازان اندکی پس از سپیده دم قبل از راهپیمایی بر فراز پل واترلو، با قطار به ایستگاه واترلو رسیدند و به سحرخیزان لندن طعم چیزهای آینده را می دادند.

تاجگذاری – اولین تاجگذاری یک پادشاه از سال 1937، تنها دومین موردی که از تلویزیون پخش شد و اولین بار به صورت رنگی و آنلاین پخش شد – تأیید مذهبی به سلطنت رسیدن چارلز است.

چارلز 74 ساله از زمان مرگ مادرش ملکه الیزابت دوم در سپتامبر سال گذشته پس از هفت دهه به عنوان وارث او، پادشاه بوده است.

تاج گذاری از اولین های بسیاری

بخش عمده ای از خدمات دو ساعته انگلیکن، به رهبری اسقف اعظم کانتربری، جاستین ولبی، برای 39 پادشاه دیگر که از سال 1066 در کلیسای وست مینستر تاجگذاری کرده بودند، قابل تشخیص بود.

اما در حالی که بسیاری از تشریفات و مراسم پیچیده برای به رسمیت شناختن چارلز به عنوان “پادشاه بی شک” مردمش باقی مانده بود، پادشاه سعی کرد جنبه های دیگر خدمات را به روز کند.

برای اولین بار اسقف های زن وجود داشت، در حالی که رهبران مذاهب غیر مسیحی بریتانیا و زبان های سلتی آن نقش برجسته ای داشتند.

چارلز به عنوان پادشاه، فرماندار عالی کلیسای انگلستان است، اما رهبری کشوری از نظر مذهبی و قومیتی متفاوت تر از کشوری است که مادرش در سایه جنگ جهانی دوم به ارث برده است.

او همچنین به دنبال این است که جماعت 2300 ساله جامعه بریتانیا را بیشتر منعکس کند و از اعضای عادی مردم دعوت کند تا در کنار سران کشورها و خانواده سلطنتی جهانی بنشینند.

در تغییر دیگری، موضوع تاج گذاری نشان دهنده علاقه مادام العمر او به تنوع زیستی و پایداری بود. گلهای فصلی و شاخ و برگ از جزیره اسکای در شمال غربی اسکاتلند تا کورنوال در نوک سواحل جنوب غربی انگلستان، صومعه را پر کرده است.

فوم های پلاستیکی و گلدار یکبار مصرف ممنوع شد و تمامی گل ها به خیریه های کمک به افراد مسن و آسیب پذیر اهدا می شود.

لباس های تشریفاتی مربوط به تاج گذاری های قبلی دوباره مورد استفاده قرار گرفت و روغن مسح گیاهی بود.

“پادشاه من نیست”

ریشی سوناک، نخست وزیر بریتانیا، تاج گذاری را به عنوان “بیان افتخارآمیز تاریخ، فرهنگ و سنت های ما” توصیف کرد. او گفت: “لحظه غرور ملی خارق العاده” “نمایش روشنی از شخصیت مدرن کشورمان و آیینی گرامی بود که از طریق آن عصر جدیدی متولد می شود”.

اما همه طرفدار مراسم نیستند. نظرسنجی ها حاکی از کاهش حمایت از سلطنت، به ویژه در میان افراد جوان، با درخواست برای مدرنیزه شدن یا حتی لغو کلی آن است.

جمهوری خواهانی که خواهان یک رئیس دولت منتخب هستند، با در دست داشتن پلاکاردهایی که روی آن نوشته شده بود «پادشاه من نیست»، قول اعتراض داده اند.

در خارج از کشور، دوران چارلز به عنوان پادشاه موروثی و رئیس دولت 14 کشور مشترک المنافع به طور فزاینده ای شکننده به نظر می رسد. جامائیکا و بلیز هر دو در این هفته نشان داده اند که به سمت جمهوری شدن حرکت می کنند، در حالی که استرالیا، کانادا و دیگران ممکن است در نهایت از این روند پیروی کنند.

شهروندان بریتانیا با هزینه های سرسام آور زندگی دست و پنجه نرم می کنند و در عین حال این سوال را مطرح کرده اند که چرا مالیات دهندگان باید هزینه تاج گذاری را بپردازند، این صورت حساب بیش از 100 میلیون یورو (126 میلیون دلار) تخمین زده می شود.

هواداران سلطنتی در لندن ازدحام کردند

با این حال، جمعیت عظیمی از طرفداران سلطنتی که در تمام هفته در مرکز خرید خارج از کاخ باکینگهام ساخته شده اند، نشان می دهد که خانواده سلطنتی هنوز نقشی محوری در فرهنگ و تاریخ بریتانیا دارند.

بسیاری از کسانی که برای تماشای کمپ می‌روند، از خارج پرواز کرده‌اند و بر موقعیت دست نخورده خانواده سلطنتی به‌عنوان برند پیشرو جهانی بریتانیا تأکید می‌کنند.

آنها شامل کریستین ویلن سلطنت طلب خودخوانده هستند که برای این رویداد از آبشار نیاگارا در کانادا سفر کرده است. ویلن با پوشیدن یک جلیقه و گرمکن به رنگ‌های کانادایی گفت: «من بسیار هیجان‌زده هستم که اینجا هستم، تا بخشی از این تاریخ باشم.

تاجگذاری محور رویدادهای سه روزه بود، از جمله کنسرت در قلعه ویندزور در غرب لندن در عصر یکشنبه.