چودری پرویز الهی رئیس تحریک انصاف پاکستان بازداشت شد

توسط Press Trust of Indiaاین حزب گفت: چودری پرویز الهی، رئیس حزب تحریک انصاف پاکستان، از دستیاران نزدیک عمران خان، نخست وزیر سابق پاکستان، روز پنجشنبه در خارج از محل اقامت خود در اینجا دستگیر شد.

شرم آور است که چگونه رژیم جلوی فاشیسم آنها را نمی گیرد. تورم سرسام آور به 38 درصد رسیده است و پاسخ آنها دستگیری پرویز الهی وزیر سابق پنجاب است. کاملاً مضحک! این حزب همراه با ویدئویی در توییتی منتشر کرد که در آن رهبر 77 ساله دیده می شود که توسط پرسنل امنیتی از محل سکونتش ظاهر الهی بیرون کشیده می شود.

همچنین بخوانید | 9 عضو دیگر از حزب عمران خان نخست وزیر سابق پاکستان تحت قانون ارتش محاکمه می شوند

روزنامه داون به نقل از اقبال چودری، سخنگوی الهی، گزارش داد که وزیر سابق پنجاب هنگام خروج از خانه اش دستگیر شد.

این سخنگو مدعی شد که مقامات همچنین با زنان همراه الهی که از 9 مه از دستگیری فرار کرده بودند، “رفتار نادرست” داشتند.

در 26 مه، یک دادگاه منطقه ای در لاهور حکم بازداشت الهی را بدون وثیقه صادر کرد.

وثیقه مقدماتی متهم به دلیل عدم حضور در دادگاه مورخ 5 اردیبهشت ماه و عدم حضور وی در دادگاه و همچنین عدم شرکت در تحقیقات رد شد. قرارهای متهم چودری پرویز الهی برای تاریخ 2 ژوئن 2023 صادر می شود.

همچنین بخوانید | منوزیر پاکستان می گوید که مران خان در دادگاه نظامی محاکمه خواهد شد

الهی که از دستیاران نزدیک ژنرال پرویز مشرف دیکتاتور نظامی بود، در ماه مارس سال جاری پس از کناره گیری از حزب سابق خود – حزب مسلم لیگ پاکستان (PML-) به عنوان رئیس حزب تحریک انصاف پاکستان (PTI) منصوب شد. س).

در 9 مه، اعتراضات خشونت آمیز پس از آن شروع شد دستگیری خان، رئیس PTI، توسط تکاوران شبه نظامی در اسلام آباد کارگران حزب او بیش از 20 تأسیسات نظامی و ساختمان های دولتی، از جمله خانه فرماندهی سپاه لاهور، پایگاه هوایی میانوالی و ساختمان آی اس آی در فیصل آباد را تخریب کردند. مقر ارتش (GHQ) در راولپندی نیز برای اولین بار مورد حمله اوباش قرار گرفت. خان بعداً با قرار وثیقه آزاد شد.

این خشونت واکنش شدید دولت و ارتش را با وعده اقدام علیه مجرمان برانگیخت که منجر به سرکوب مداوم افراد درگیر شد.

سازمان های مجری قانون بیش از 10000 کارگر حزب خان پاکستان را در سراسر پاکستان دستگیر کرده اند که 4000 نفر از آنها از استان پنجاب هستند.

همچنین بخوانید | تیک توکر بریتانیا می گوید که عمران خان در زندگی خود به زرق و برق نیاز دارد و خواستگاری همسر “شیطان” خود را دارد.

در پی حوادث 9 می، چند تن از رهبران ارشد حزب خان بازداشت شدند. رهبران شامل شاه محمود قریشی، فواد چودری، اسد عمر، دکتر یاسمین رشید، شیرین مزاری، ملکه بخاری و فیاض الحسن چوهان بودند.

چند روز بعد، بسیاری از رهبران برجسته از جمله فواد، عمران اسماعیل، شیرین مزاری، فیاض الحسن چوهان، فردوس عاشیق اعوان و دیگران از حزب خان خارج شدند.

خان، 70 ساله، که با بیش از 100 پرونده از فساد گرفته تا تروریسم مواجه است، گفت که با همه کسانی که مجبور به ترک حزب شدند، همدردی می کند.

در اوایل ماه جاری، مجلس ملی، مجلس سفلی پارلمان پاکستان، قطعنامه‌ای را تصویب کرد که در آن متعهد شد که شورشیان 9 مه را طبق قوانین موجود از جمله قانون سخت‌گیرانه ارتش و قانون اسرار رسمی محاکمه کند.

خان، یک بازیکن کریکت که تبدیل به سیاستمدار شده بود، در آوریل سال گذشته پس از از دست دادن رای عدم اعتماد به رهبری خود از قدرت برکنار شد، که به گفته او بخشی از توطئه ایالات متحده بود که او را به دلیل تصمیمات مستقل سیاست خارجی خود در مورد روسیه هدف قرار داده بود. ، چین و افغانستان.

همچنین بخوانید | دادگاه پاسخگویی پاکستان به عمران خان در پرونده فساد القادر تا 19 ژوئن وثیقه داد.