کره جنوبی پس از عبور قایق شمالی از مرز دریایی، تیرهای هشدار شلیک می کند

توسط رویترز:

ارتش کره جنوبی یک روز پس از این حادثه که در بحبوحه تنش های اخیر بر سر آزمایش های موشکی کره شمالی رخ داد، گفت که کره جنوبی به سمت یک کشتی کره شمالی که روز شنبه از مرز دریایی عبور کرده بود، گلوله هشدار شلیک کرد.

رئیس ستاد مشترک ارتش جنوبی (JCS) اعلام کرد که برای بیرون راندن یک قایق گشتی کره شمالی که حدود ساعت 11 صبح روز شنبه از خط مرزی شمالی (NLL)، مرز دریایی عملاً عبور کرده بود، شلیک کرد و هشدار داد.

JCS روز یکشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد: «ارتش ما موقعیت نبرد قاطعی را حفظ می‌کند در حالی که حرکات دشمن را زیر نظر دارد تا برای تحریکات احتمالی در مورد نقض NLL توسط قایق‌های گشتی کره شمالی آماده شود.»

همچنین بخوانید | پرتاب موشک بالستیک کره شمالی باعث صدور دستور تخلیه مختصری در ژاپن شد

JCS افزود: در طول این عملیات، یک کشتی گشتی کره جنوبی به دلیل دید نامناسب با یک کشتی ماهیگیری چینی در مجاورت آن “تماس جزئی” پیدا کرد که در نتیجه هیچ مشکل ایمنی اما جراحات جزئی در بین خدمه کره جنوبی ایجاد نشد.

تهاجم کره شمالی در حالی رخ داد که تنش‌ها بر سر افزایش فعالیت‌های نظامی کره شمالی در هفته‌های اخیر، از جمله آزمایش روز جمعه یک موشک بالستیک قاره‌پیما با سوخت جامد جدید که به گفته کارشناسان، پرتاب موشک را بدون هشدار کمی تسهیل می‌کند، رخ داد.

از دهه 1990، پیونگ یانگ NLL را – که در پایان جنگ کره 1950-1953 تنظیم شد – به چالش کشیده است و استدلال می‌کند که باید در جنوب قرار داشته باشد.

اکتبر گذشته، دو کره در آب‌های غربی تیراندازی هشدار دادند و یکدیگر را به نقض مرزهای دریایی در منطقه‌ای که اغلب درگیری‌ها رخ داده است، متهم کردند.

پیونگ یانگ در حالی که کره جنوبی و نیروهای آمریکایی رزمایش های بهاری سالانه خود را از ماه مارس انجام می دهند، تهدید به اقدام نظامی کرده و آنها را تمرینی برای جنگ هسته ای می داند.

همچنین بخوانید | کره جنوبی، آمریکا و ژاپن برای مقابله با تهدیدات کره شمالی رزمایش ضد زیردریایی برگزار می کنند

کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی این هفته دستور تقویت بازدارندگی جنگی را به شیوه‌ای «عملی‌تر و تهاجمی‌تر» برای مقابله با آنچه این کشور منزوی با اقدامات تجاوزکارانه ایالات متحده و کره جنوبی خواند، صادر کرد.

سئول و واشنگتن می گویند رزمایش های آنها دفاعی و با هدف بازدارندگی شمال است.