کره جنوبی پس از نقص فنی، فردا برای سومین پرتاب موشک بومی آماده است

توسط رویترزوزارت علوم گفت: کره جنوبی پس از لغو پرتاب یک روز قبل به دلیل نقص فنی، روز پنجشنبه موشک فضایی نوری خود را به فضا پرتاب خواهد کرد. این پرتاب قرار است در ساعت 18:24 (به وقت محلی) انجام شود.

سومین پرواز موشک نوری گامی بزرگ در برنامه فضایی نوپای کره جنوبی خواهد بود، زیرا این کشور به دنبال تبدیل شدن به یک بازیگر کلیدی در رقابت فزاینده با همسایگان آسیایی خود است.

این وزارتخانه پرتاب برنامه ریزی شده در روز چهارشنبه را چند ساعت قبل از زمان برنامه ریزی شده به دلیل مشکلات فنی لغو کرد که مقامات گفتند آن را به عنوان خطاهای ارتباطی در سیستم کنترل مخزن هلیوم روی سکوی پرتاب توصیف کردند. گفتند بعد از یک شب کار این مشکل برطرف شد.

همچنین بخوانید | کره جنوبی و نظامیان آمریکایی رزمایش گسترده ای را در نزدیکی مرز با کره شمالی برگزار می کنند

اوه تائه سوک، معاون وزیر علوم، در یک نشست توجیهی گفت: مهندسان برنامه کنترل را اصلاح کرده‌اند و ما در نهایت با آزمایش‌های مکرر تأیید کردیم که این برنامه پایدار عمل می‌کند و افزود که خود خودرو هیچ مشکلی نشان نداد.

کره جنوبی در دومین آزمایش خود در ژوئن گذشته با موفقیت پرتاب نوری را به فضا پرتاب کرد و ماهواره های کار و ساختگی را در مدار قرار داد.

آزمایش سوم برای بارگیری و پرتاب یک ماهواره تجاری برای اولین بار طراحی شد.

KSLV-II Nuri سه مرحله ای اولین پرتاب فضایی ساخت داخل کشور است که تنها از فناوری موشک کره جنوبی استفاده می کند و سه پرتاب آزمایشی دیگر تا سال 2027 پیش بینی می شود.

آخرین تقویت کننده کره جنوبی که در سال 2013 پس از تاخیرهای متعدد و آزمایش های ناموفق فعال شد، به طور مشترک با روسیه ساخته شد.

نوری کلید برنامه های بلندپروازانه این کشور برای شروع سریع برنامه فضایی و افزایش پیشرفت در شبکه های 6G، ماهواره های جاسوسی و حتی کاوشگرهای ماه است.

همچنین بخوانید | ایسرو آزمایش موتورهای موشکی را در تاسیسات جدید در ماهندراگیری تامیل نادو آغاز می کند

با رقابت تسلیحاتی داغ در آسیا، پرتاب‌های فضایی مدت‌ها موضوع حساسی بوده است و کره شمالی در حال آماده شدن برای پرتاب اولین ماهواره جاسوسی نظامی خود است.

سئول همچنین قصد دارد ماهواره های نظامی را به فضا پرتاب کند، اما استفاده از سلاح برای نوری ها را رد کرده است.

هفته گذشته، کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، آماده سازی نهایی برای پرتاب ماهواره را بدون مشخص کردن تاریخی تایید کرد.

یک اندیشکده مستقر در ایالات متحده در گزارشی روز پنجشنبه با استناد به تصاویر ماهواره ای اعلام کرد که ساخت و ساز در ایستگاه پرتاب ماهواره کره شمالی به «سطح جدیدی از فوریت» رسیده است.