یک جوان مسیحی در پاکستان به دلیل اشتراک گذاری مطالب کفرآمیز محکوم به اعدام شد

توسط میز جهانی هند امروز: یک جوان مسیحی روز جمعه از سوی دادگاه پاکستان به اتهام ارتکاب توهین به مقدسات به اعدام محکوم شد و به پرداخت 20 هزار روپیه جریمه سیلی محکوم شد.

متهم به نام نئومان مسیح، 19 ساله، ساکن کلونی اسلامی بهاولپور است که در حدود 400 کیلومتری لاهور است. به گفته پلیس، او چهار سال پیش بر اساس شکایتی مبنی بر به اشتراک گذاشتن مطالب توهین آمیز در یک برنامه پیام رسان دستگیر شد.

به گفته یکی از مقامات دادگاه، دادگاه منطقه و جلسات شهر باهاوالپور پاکستان پس از ارائه مدارک و شهود علیه متهم توسط دادستانی، به اعدام محکوم شد.

یکی از مقامات گفت: “دادستان پرونده پزشکی قانونی تلفن همراه مایه را ارائه کرد که ثابت کرد او محتوای توهین آمیز را از طریق واتس اپ به اشتراک گذاشته است.”

همچنین بخوانید | دادگاه پاکستان دستور آزادی یک تبعه چینی را که به اتهام توهین به مقدسات بازداشت شده بود را صادر کرد

وی در ادامه افزود: در دادگاه نیز شاهدانی معرفی شدند.

توهین به مقدسات یک موضوع بسیار حساس در پاکستان است. حتی اتهامات اثبات نشده نیز می تواند اوباش و خشونت را تحریک کند. در بسیاری از موارد، متهمان حتی قبل از شروع مراحل قانونی توسط اوباش کشته می شوند.

امسال در 19 اردیبهشت، یک مردی توسط یک اوباش لینچ شد پس از آن که گفته می شود وی در جریان راهپیمایی حزب تحریک انصاف پاکستان به رهبری عمران خان (PTI) در استان خیبر پختونخوا اظهارات کفر آمیزی کرد.

پاکستان از جمله کشورهایی است که مجازات توهین به مقدسات در آن اعدام است.

پیش از این در 24 مارس 2023، یک یک مرد مسلمان در پاکستان به اعدام محکوم شد به دلیل محتوای توهین آمیز در گروه WhatsApp. او بر اساس قانون پیشگیری از جرایم الکترونیکی و قانون ضد تروریسم توسط دادگاه پیشاور محکوم شد.