یک ماهیگیر هندی دیگر در زندان پاکستان جان خود را از دست داد، سومین مرگ در یک ماه

نوشته گیتا موهان: یک ماهیگیر هندی که دوران محکومیت خود را در زندان پاکستان می گذراند روز یکشنبه درگذشت. او سومین ماهیگیر هندی است که در یک ماه گذشته در زندان پاکستان جان خود را از دست می دهد و چهارمین ماهیگیر در دو ماه گذشته است. دیگر ماهیگیران هندی که در دو ماه گذشته جان خود را از دست داده اند، بیچان کومار با نام مستعار ویپان کومار (درگذشته در 4 آوریل)، ذوالفقار (درگذشته در 6 می) و سوما دوا (درگذشته در 8 می) هستند.

منابع گفتند که وضعیت سه ماهیگیر هندی دیگر در پاکستان وخیم است.

آنچه که مایه تاسف است این است که جتا قبلاً دوران محکومیت خود را به پایان رسانده بود و به گفته منابع، پاکستان همچنان به طور غیرقانونی بیش از 400 زندانی هندی را حتی پس از اتمام دوره محکومیت زندانیان خود در زندان های خود نگه می دارد.

همچنین بخوانید | هرگز ساحل را ندیدم، ما خواستار عدالت هستیم: مادر دختر خردسال در دهلی با ضربات چاقو کشته شد

جتین دسایی، روزنامه نگار ارشد، که داستان ماهیگیران دو طرف مرز را دنبال می کند، به تلویزیون ایندیا تودی گفت: «این یک وضعیت غم انگیز است. اعضای خانواده ماهیگیران هندی که در بازداشت پاکستان هستند، نگران هستند. در غیاب ارتباط، آنها همیشه نگران نزدیکان و عزیزان خود هستند که در زندان های پاکستان به سر می برند.

هند و پاکستان باید اجازه دهند تیمی از پزشکان برای بررسی وضعیت زندانیان خود به کشور دیگر مراجعه کنند. دسایی افزود: این امر به اعضای خانواده اعتماد به نفس می دهد.

همچنین بخوانید | آخرین پست قاتل دهلی سهیل در اینستاگرام شامل مهمانی قلیان، آهنگ Sidhu Moose Wala بود

“این فقط وحشتناک است. حتي پس از اتمام حكم و تاييد تابعيت، نگهداري آنها در زندان نقض موافقتنامه دسترسي كنسولي 2008 است.

بر اساس بخش 5 موافقتنامه دسترسی کنسولی، 2008، “هر دو دولت توافق می کنند که افراد را ظرف یک ماه پس از تایید وضعیت ملی آنها و اتمام مجازات، آزاد کرده و به کشورشان بازگردانند.”

همچنین بخوانید | دانگل در خیابان های دهلی: کشتی گیران بازداشت شدند، جانتار مانتار پاک شد، و قول بازگشت | یک خلاصه